۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83461655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع سهمیه کالای اساسی هیات‌های مذهبی چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا-معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ، از آغاز توزیع سهمیه برنج، شکر و گوشت در میان هیات‌های مذهبی استان به مناسبت ماه محرم و صفر خبر داد.

حسن شمسی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات های مذهبی با داشتن معرفی‌نامه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان و تعیین میزان سهمیه در این نامه، می‌توانند با مراجعه به سازمان صنعت معدن وتجارت، اقلام مورد نیاز را دریافت کنند. 

وی اظهار داشت: در این راستا قیمت هر کیلوگرم برنج ۶۷ هزار ریال، گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم ۵۲۰ هزار ریال، شکر قیمت مصوب کشوری و مرغ منجمد هر کیلوگرم ۱۲۵ هزار ریال برای هیات‌ها تعیین شده است. 

معاون بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان شکر بر اساس سرانه هر استان تعیین می شود، گفت: به همین منظور ۵۶ تن گوشت مرغ  منجمد، ۱۱۸ تن گوشت قرمز و ۳۳۵ تن روغن نباتی و ۱۲ تن چای تا پایان ماه های محرم و صفر میان  حدود یکهزار و ۴۰۰ هیات مذهبی چهارمحال و بختیاری  توزیع خواهد شد. 

وی تصریح کرد: توزیع اقلام یادشده سهمیه ای برای هر ۱۰ شهرستان، بر مبنای تراکم جمعیت در نظر گرفته شده است. 
به گفته وی ، سهمیه های اعلام شده برای ماه محرم، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان توسط یکی از مباشرین به هیات مذهبی و مساجد تحویل می‌شود. 
شمسی‌پور تاکید کرد: طرح های نظارت بر قیمت کالا در استان چهارمحال و بختیاری همچنان به قوت خود باقی است و با متخلفان در گرانفروشی و کم فروشی برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری دارای ۹۴۷ هزار نفر جمعیت  در ۱۰ شهرستان ۴۰ شهر و حدود ۸۴۰ روستا و آبادی ساکن است.

آیین‌های عزاداری محرم و صفر در چهارمحال و بختیاری با حضور بیش از یک هزار و ۷۰۰ هیات مذهبی انجام می شود.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha