قوانین نگهداری و حمل سلاح در تگزاس آسان شد

تهران - ایرنا - ساعاتی پس از تیراندازی مرگبار در دو شهر ایالت تگزاس آمریکا که هفت کشته و بیش از ۲۰ مجروح برجای گذاشت، یک سری قوانین جدید با هدف رفع برخی محدودیت ها برای نگهداری و حمل سلاح گرم در این ایالت به اجرا درآمد.

تارنمای خبری سی ان ان روز دوشنبه با انتشار این خبر افزود: قوانین تسهیل حمل سلاح گرم در تگزاس درحالی از روز گذشته(یکشنبه) به اجرا درآمد که چهار مورد از 10 مورد تیراندازی مرگبار تاریخ آمریکا، در این ایالت رخ داده است.

قوانین جدید درست یک ماه پس از تیراندازهای مرگباری که در یک فروشگاه در شهر "الپاسو" تگزاس رخ داد و موجب مرگ 22 نفر شد، نگهداری و حمل سلاح گرم را راحت تر ساخته است.

بنابراین گزارش ۶ قانون جدید در ایالت تگزاس از روز گذشته با توجه به دو حادثه خونبار اخیر در این ایالت به اجرا درآمد، از این شش قانون پنج مورد آن از سوی مجلس نمایندگان و یک مورد آن توسط سنای آمریکا به تصویب رسیده است.

سلاح در محوطه مدارس

لایحه ۱۱۴۳ مجلس نمایندگان آمریکا به وجود سلاح در مدارس در این ایالت اختصاص دارد، و به موجب آن نمی توان گواهی مالکان سلاح در محدوده مدارس را لغو کرد، بخصوص گواهی مالکیت سلاح کارکنان مدارس.

"کریس براون" (Kris Brown) رئیس نهاد ممانعت از خشونت سلاح به این قوانین که از روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور ماه) به اجرا درآمد انتقاد کرده و در این باره گفته است: در بسیاری از ایالت های آمریکا تلاش می شود با درسی که از چنین حوادثی آموخته شده، قوانین جدیدی نسبت به حفظ عموم وضع شود اما نمایندگان ایالت تگزاس در مقابل با پیش بردن موضع انجمن اسلحه آمریکا (آن.آر.ای - NRA) که تشویق به داشتن سلاح در هرکجا باشد، می کنند، بدون توجه به مخاطرات و بهای جان افراد، این مساله را بی اهمیت کرده اند.

حضور  مارشال (کلانتر)  

از دیگر قوانین جدید که در این ایالت به اجرا گذاشته شده، لایحه ۱۳۸۷ مجلس نمایندگان آمریکا است که به بودن مارشال (کلانتر) در مدارس اشاره دارد بدین صورت که دست مسئولان مدرسه را برای آنکه چه تعداد کلانتر (مسلح ) باید در محیط مدرسه حضور داشته باشند، باز گذارده است.

سلاح در منازل

لایحه ۲۳۶۳ نیز درمورد نگهداری سلاح در منازل اشاره دارد، که برخی افراد خانه دار مجاز هستند سلاح و مهمات را به منظور محافظت از خود و مکان سکونتشان  در جایی امن نگهداری کنند.

سلاح در آپارتمان ها

لایحه ۳۲۰ مجلس آمریکا، صاحبان خانه و یا مالکان زمین هایی که به اجاره می گذارند را از قدغن کردن افراد از داشتن حمل قانونی سلاح ، نقل و انتقال و یا انبار کردن آنها در این مکانها، منع می کند.

حمل سلاح دستی در مناطق حادثه دیده

لایحه ۱۱۷۷ مجلس نمایندگان آمریکا، ساکنانی را که به حمل سلاح گرم در حین تخلیه از یک منطقه حادثه دیده و یا یک ایالت حادثه دیده می پردازند، از اتهام به جرم حمل سلاح  منع می کند.

حمل سلاح گرم در عبادتگاه ها

لایحه ۵۳۵ مصوب سنای آمریکا،  مالکیت سلاح گرم در عبادتگاه مانند، کلیسا، کنیسه و هر مکان عبادی را روشن ساخته و به موجب این قانون به مالکان سلاح که دارای جواز مالکیت است، قانونا اجازه داده می شود تا سلاح خود را به این اماکن حمل کنند.

تیراندازی شب گذشته در دو شهر "اودسا" و "میدلند" که در فاصله ۲۰ کیلومتری از یکدیگر و در غرب  ایالت تگزاس واقع هستند پنج کشته و بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

ماه گذشته شهر «دیتون» ایالت اوهایو و شهر «ال‌پاسو» در ایالت تگزاس صحنه تیراندازهای مرگبار بود. تیراندازی‌های این دو شهر در مجموع بیش از ۳۰ کشته و ۵۲ زخمی برجای گذاشت.

ترامپ ماه گذشته پس از حادثه تیراندازی در ایالت‌ های تگزاس و اوهایو که ناشی از نژادپرستی سفیدپوستان بود، اعلام کرد که به وزارت دادگستری کشورش دستور داده تا لایحه حکم اعدام برای عاملان تیراندازی‌های کور را به کنگره ارائه کند.

بسیاری از سیاستمداران و مردم آمریکا معتقدند که سیاست های مهاجرستیزانه و ادبیات نژادپرستانه و ضدمهاجرتی که ترامپ اتخاذ کرده، مشوق عوامل تیراندازی در این دو شهر آمریکا بوده است.

تیراندازی‌های مرگبار همواره خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است. اتباع آمریکایی به موجب متمم دوم قانون اساسی این کشور، می‌توانند سلاح شخصی داشته باشند. طبق آخرین آمارها، به ازای هر یکصد نفر آمریکایی بیش از ۱۲۰ سلاح در این کشور وجود دارد.

1071

اروپام **۱۳۰۲**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha