۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۳
کد خبر: 83462625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۸۳ درصد طرح مهارت‌آموزی سربازان در وزارت دفاع

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اجرایی شدن ۸۳ درصد طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در این وزارتخانه خبر داد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دوشنبه در چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در حل معضل بیکاری در جامعه، اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه‌های جوانان ما مسئله بیکاری و اشتغال است که باید با اجرای برنامه‌های راهبردی این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سطح تحصیلات جوانان افزایش یافته است، گفت: باید متناسب با نیاز جامعه و نوع تخصص و تحصیلات برای افراد ایجاد اشتغال شود و همچنین باید برای رفع معضل بیکاری برنامه‌های عمیق‌تری در سطح کشور اجرا شود.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: آموزش‌ها در حوزه اشتغال باید هدفمند، کاربردی و متناسب با نیازهای کشور باشد، در سال ۹۸ حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر را مورد آموزش تخصصی و چهار هزار نفر را آموزش عمومی داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح مهارت افراد و افزایش تجربه جوانان، با کمک شرکت ایرانسل یک مرکز آموزش مجازی راه‌اندازی کرده‌ایم تا سربازان در اوقات فراغت از آن استفاده کنند.

امیر حاتمی در پایان تصریح کرد: ۸۳ درصد طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه تاکنون در وزارت دفاع به مرحله اجرا رسیده است و امیدواریم تا پایان سال برنامه‌های مدون به طور کامل انجام شود.

ناجا در حوزه مهارت‌آموزی سربازان رشد مناسبی دارد

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این جلسه گفت:  نیروی انتظامی در سال ۹۶ رشد خوبی را در حوزه مهارت‌آموزی سربازان داشت و این آمار در سال ۹۷ با رشد چشمگیری مواجه شد.

سردار سرتیپ حسین اشتری افزود: برنامه‌های آموزشی که در قالب مهارت‌آموزی انجام می‌گیرد در ۹ مرکز آموزشی ناجا و همچنین ۳۲ فرماندهی انتظامی استان‌ها و چندین یگان مرزبانی انجام می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: برنامه‌های اجرایی ناجا در این حوزه از سه میلیون نفرساعت به پنج میلیون نفرساعت رسیده است.

سردار اشتری با بیان اینکه باید نیاز جامعه را به لحاظ شغلی احصا کرد، گفت: با فرهنگ‌سازی می‌توان رغبت جوانان را نسبت به مسئله سربازی و آموزش‌های حین خدمت ارتقا داد و نیروی انتظامی در این راستا دو طرح «از بی‌سواد تا کارشناس» و «از کارشناسی ارشد تا دکتری» را در دستور کار قرار داده است که بدین‌ترتیب آموزش‌های متناسب با علاقه‌مندی و حوزه تخصصی به افراد داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha