۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83463476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش تعاونی‌ها شاه‌کلید حل مشکل بیکاری است

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 83463476
گسترش تعاونی‌ها شاه‌کلید حل مشکل بیکاری است

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش تعاونی‌ها و حمایت از اشتغال خرد شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی » روز سه‌شنبه در دیدار با مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه و تعاونگران استان مرکزی، افزود: دولت با توجه به منابع محدود مالی توان گره‌گشایی کامل از بیکاری را به تنهایی ندارد، بنابراین باید با ارایه راهکارهای کارشناسی از سوی مسئولان و جذب سرمایه‌های مردمی با تشکیل تعاونی‌های سهامی عام و تأسیس شرکت‌ها و واحدهای تولیدی خرد و متوسط در این راه گام برداشت.

وی ادامه داد: واگذاری واحدهای تولیدی استان مرکزی به بخش خصوصی بدون ضوابط قانونی انجام شده و اکنون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند در صورتی که اگر بر اساس ضوابط قانونی و در قالب شرکت‌های تعاونی به مردم واگذار می‌شد نه تنها امروز مشکلی نداشتند بلکه در بهترین شرایط ممکن نیز فعالیت می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: با تشکیل شرکت‌های تعاونی و جذب سرمایه‌های مردمی می‌توان ضمن مدیریت نقدینگی کشور، مردم را در سرمایه‌های موجود سهیم کرد که این مهم باعث تقویت اعتماد عمومی و ایجاد امید و انگیزه بین قشر جوان برای مشارکت در تولید و نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور می‌شود.

آیت الله دری‌نجف آبادی افزود: حفظ واحدهای تولیدی و احیای واحدهای واگذار شده و در نهایت رونق تولید در این واحدها نیازمند عزم، اراده و همکاری مردم و مسئولان است بنابراین بخش دولتی و مدیریتی باید با ارایه برنامه ‌ای مدون و کاربردی و بخش خصوصی و مردم نیز باید با کار و تلاش شبانه روزی در این راستا بیش از پیش تلاش کنند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی در واگذاری واحدهای تولیدی استان ضابطه مناسبی را رعایت نکرده و تنها با ابلاغ حکم‌های مدیریتی و پرداخت ماهانه ۴۰۰ میلیون ریال برای کشور هزینه ایجاد کرده است و می‌طلبد مدیران استانی نسبت به انتقال این مشکلات به سطوح مدیریتی سطح اول کشور تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: اتکا به اقتصاد نفتی عامل اصلی مشکلات کنونی کشور است در صورتی که اگر از اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی سالانه ۲ درصد از این اقتصاد فاصله ایجاد و در عوض به بخش تولید با کیفیت و صادرات محور سرمایه گذاری می‌شد امروز تحریم‌های دشمنان هیچ اثری بر اقتصاد کشورمان نداشت.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه اقتصاد در اسلام با مشارکت حاکمیت و مردم به پویایی می‌رسد بیان کرد: این مهم به شرطی محقق می شود که مسئولان با مدیریت صحیح و مردم نیز با کار و تلاش دلسوزانه در فرآیند تولید تلاش کنند.

وی افزود: آحاد مردم و مسئولان در برابر انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی مسئول هستند و باید در راستای اعتلای نظام اسلامی مشارکت  گسترده داشته باشند.

نهم تا ۱۳ شهریور ماه با عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

بیش از ۲ هزار شرکت تعاونی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

۳۰۱۷/ ۶۰۱۳/

برچسب‌ها