۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 83465016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات آبخیزداری رضایت جوامع محلی را به دنبال داشته است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از سال گذشته و با اختصاص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تحول بزرگی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری ایجاد شده و این اقدامات رضایت مردم و جوامع محلی را به دنبال داشته است.

وحید جعفریان با اشاره به اینکه محوریت در اجرای عملیات آبخیزداری، مشارکت مردمی است، تأکید کرد: با توجه به اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه‌های آبخیز و ارتقای آگاهی عمومی نسبت به اهمیت و اثربخشی عملیات آبخیزداری، حوزه‌های آبخیز به کانون‌های یادگیری اقدامات مشارکتی و همچنین جوامع محلی و آبخیزنشینان خود به عنوان مروجان واقعی این اقدامات تبدیل شده‌اند.

وی در بازدید از اقدامات آبخیزداری انجام شده در حوزه آبخیز وردیج – واریش در شمال غرب تهران با بیان اینکه تهران یکی از استان‌های پیشتاز در انجام فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با بهره‌گیری از مشارکت مردمی است اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری با نگاه جامع‌نگری، در برگیرنده تمامی فعالیت‌هایی است که در یک حوزه آبخیز همچون فعالیت‌های مکانیکی و بیولوژیکی، حفاظتی و حمایتی، آموزشی، ترویجی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

انجام ۱۹ پروژه آبخیزداری در تهران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران نیز در حاشیه این بازدید و در جمع اهالی روستای واریش ابراز داشت: حوزه‌های آبخیز واقع در بالادست شهر تهران، به عنوان حوزه‌های آبخیز شهری محسوب می‌شوند که در اثر بارش‌های شدید و یک‌باره، سیلاب به همراه رسوبات تهدیدی جدی را برای شهر تهران رقم می‌زند که اجرای پروژه‌های آبخیزداری برای مقابله با این تهدیدها و کنترل سیل و رسوب در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حمیدرضا زکی زاده خاطرنشان کرد: برای انجام عملیات آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز استان تهران مشارکت مردم و درخواست‌های جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال پروژه های آبخیزداری در دو حوزه آبخیز کن و وردیج – واریش تداوم خواهد داشت، یادآور شد: امسال با اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در مجموع ۱۹ پروژه آبخیزداری در ۶ شهرستان استان تهران اجرایی می‌شود.

معاون آبخیزداری استان تهران به کارکردهای پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری اشاره کرد و بیان داشت: اجرای این پروژه ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب، موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی خواهد شد.

در این بازدید جمع زیادی از اهالی روستای واریش، اعضای شورای اسلامی، دهیار، معتمدان روستا و تعدادی از تسهیلگران حضور داشتند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha