۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83466462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: روسیه علاقه مند به حل وضعیت در تنگه هرمز است

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83466462
پوتین: روسیه علاقه مند به حل وضعیت در تنگه هرمز است

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه علاقه مند به آن است که وضعیت در تنگه هرمز حل وفصل شود.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه در نشست عمومی همایش اقتصادی بین المللی شرق در ولادی وستوک در شرق روسیه گفت: بدون هرگونه شک و تردید روسیه علاقه مند است که وضعیت حل و فصل شود و تنش ها بیشتر نشود.

وی ابراز امیدواری کرد: همه اقدامات تمام شرکت کنندگان در این روند منجر به آرامش اوضاع و حل و فصل این مسائل ازجمله وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران بر اساس اسناد بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل شود.
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه چند سال پیش پیشنهادی را برای ایجاد سازوکار بین المللی مطرح کرد که براساس آن می شد سازمان بین المللی ویژه ای را برای حل این مسائل تاسیس کرد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: ما همینک این موضوع را با شرکای چینی خود و با دیگران مورد مذاکره قرار میدهیم و باید ببینیم به چه نتیجهای خواهیم رسید.

پیشنهاد پوتین به ترامپ برای فروش سلاح
رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از نشست عمومی همایش اقتصادی ولادی وستوک گفت که به ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فروش سلاح مافوق صوت روسی پیشنهاد کرده است.
پوتین گفت: در دیدار با ترامپ در اوزکا ژاپن این مساله مطرح شد که در توافقنامه های دوجانبه چگونه سلاح های جدید روسی ازجمله مجموعه های تهاجمی موشکی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کشوری از این سلاحی که روسیه دارد به دست نیاورده، اظهار کرد: به ترامپ گفتم که آیا می خواهی این سلاح را به شما بفروشیم در آن صورت همه برابر خواهیم شد.
پوتین گفت: اما طرف امریکایی خاطرنشان کرد که بزودی سلاح مشابهی را می سازند.
رئیس جمهوری روسیه در ماه فوریه گذشته از آغاز تولید انبوه موشک های راهبردی آوانگارد و موشکهای بالدار مافوق صوت تسیرکون خبر داد.
 
روسیه استدلال چین درباره مذاکره هسته ای را می پذیرد 
رئیس جمهوری روسیه گفت که استدلال چین درباره شرکت در مذاکرات هسته ای با روسیه و آمریکا برای کاهش توانمندی هسته ای را می پذیرد.
وی خاطرنشان کرد که از ابزارهای موجود برای کنترل تسلیحات در عرصه بین المللی فقط پیمان استارت-2 باقی مانده است.
پوتین گفت: آمریکا پیشنهاد جدیدی مطرح کرده و می خواهد چین نیز در مذاکرات کاهش هسته ای شرکت کند اما طرف چینی می گوید که توانمندی هسته ای این کشور به مراتب کمتر از روسیه و آمریکا است و علت اصرار برای کاهش آن را نمی داند.
پیمان استارت-2 یا پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی پیمان دو جانبه میان آمریکا و روسیه است.
دمیتری مدودف و باراک اوباما رئیسان ‌جمهوری وقت روسیه و آمریکا روز هشتم آوریل سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار و پیمان استارت-۲ برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور را امضا کردند.
آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند که حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲ است و اعتبار این پیمان در سال ۲۰۲۱ به پایان می رسد.

استقرار موشک های آمریکا در ژاپن و کره جنوبی روسیه را تهدید می کند
پوتین گفت که استقرار موشک های امریکایی در کره جنوبی و ژاپن پایگاههای روسیه در خاور دور را تهدید می کند.
وی افزود: اگر این موشک ها در ژاپن . کره جنوبی مستقر شود، مقابله با تهدید کره شمالی را بهانه خواهند کرد اما برای ما مسائل معین و قابل توجهی به وجود خواهد اورد.
وی خاطرنشان کرد که این سیستم های موشکی بخش های قابل توجهی از روسیه را ازجمله در خاور دور دربر می گیرد.
 پوتین این را نیز گفت که با همه شرکت کنندگان در اعتراضات در مسکو باید یکسان و در چارچوب قانون رفتار شود.
وی با بیان اینکه همه این افراد مثبت فکر می کنند و می خواهند کشورشان شکوفا شود، اظهار کرد: اما همه باید در چارچوب قانون رفتار کنند.
در روزهای اخیر دادگاههای مسکو حکم هایی را در مورد برخی از شرکت کنندگان در اعتراضات صادر کرده اند.
در حدود یک ماه اخیر چندین اعتراض عمومی در مسکو در اعتراض به حذف نامزدان مخالف دولت از انتخابات مجلس محلی مسکو برگزار شد و برخی رهبران مخالفان از جمله الکسی ناوالنی هم برای مدتی بازداشت و سپس آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha