۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۴:۲۲
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83467464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توفان‌زدگان باهامایی در انتظار بازگشت مقامات

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۴:۲۲
کد خبر: 83467464
توفان‌زدگان باهامایی در انتظار بازگشت مقامات

نیویورک- ایرنا- مقامات بخش‌هایی از باهاما به ویژه جزیره آباکو، با گذشت ۶ روز از وقوع توفان سهمگین دوریان، به مناطق خود بازنگشته‌اند و ساکنان بی سرپناه این منطقه، همچنان در انتظار آنها به سر می برند.

توفان دوریان رفته رفته از مرزهای آمریکا دور و به کانادا نزدیک می شود هرچند هواشناسی اعلام کرده است که دوریان دیگر مختصات یک طوفان را ندارد و به یک سیستم کم فشار اما با بادهایی با سرعت ۱۰۰ مایل تبدیل شده است.

با این حال هشدارهای مراقبتی برای مردم صادر شده و از آنها خواسته شده است مناطق تحت تاثیر این توفان را ترک کنند.

به گفته مقامات سازمان ملل متحد حداقل ۷۰ هزار نفر در باهاما و آباکو بی خانمان شده اند که تا کنون تلاش شده است چادرهای برزنتی در اختیار تنها یک هزار نفر قرار گیرد.

کارشناسان معاونت کمک های بشردوستانه و اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد معتقدند که باهاما برای بهبود شرایط ، راهی طولانی در پیش دارد. ساختن زیر ساخت های تخریب شده با افزایش مقاومت در برابر شرایط بد آب و هوایی بسیار مهم خواهد بود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، با گذشت ۶ روز از توفان درجه پنج دوریان در بخش آباکو، مقامات دولت محلی غایب بوده اند و با وجود ۴۳ کشته، بیشتر خدمات رسانی اعم از توزیع مواد غذایی و دارویی از طریق بخش های غیر دولتی انجام می شود.

غیبت این مقامات، انتقادهای زیادی را برانگیخته است چرا که آنها باید باشند تا امکانات را برای کمک رسانی به مردم بسیج کنند.

به گزارش این روزنامه حتی پاکسازی معابر از درختان شکسته شده و خطوط برق افتاده، از سوی مردم انجام شده است و دولت نقشی در آن نداشته است. ضمن اینکه نیروهای انگلیسی و آمریکایی در این کشور حضور پررنگی دارند چرا که کل جمعیت باهاما با ۳۳۰ هزار نفر، یک دهم جمعیت ایالات متحده است.

با این حال توفان در ایالت های فلوریدا و کارولینای جنوبی هم منجر به خساراتی شد که البته با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده، تلفات انسانی اندکی داشت اما بسیاری از پروازهای هواپیمایی لغو شد و منطقه زیادی از بخش های متاثر از توفان با قطعی برق مواجه شدند.

تا کنون برآورد دقیقی از میزان خسارات توفان در ایالت های آمریکا اعلام نشده است، هرچند که شدت آنها نسبت به توفان کشور باهاما رفته رفته کاسته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha