۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83467860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز کشت دوم در شالیزارهای گیلان

۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبر: 83467860
آغاز کشت دوم در شالیزارهای گیلان

رشت - ایرنا - کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان آغاز شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز شنبه به ایرنا گفت: همزمان با پایان برداشت برنج کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شد و ۲۰۰ هزار کشاورز گیلانی در شالیزارهای خود راتون پرورش می‌دهند و شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده‌ای کشت می‌کنند.

ابراهیم اکبرزاده پیش بینی کرد که امسال ۳۵۰ هزار تن محصولات کشت دوم به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان از مزارع استان برداشت شود.

وی با اشاره به پرورش راتون در شالیزارهای گیلان افزود: پیش بینی می‌شود ۹۰ هزار تن راتون به ارزش ۸۱۰ میلیارد تومان از ۹۰ هزار هکتار از شالیزار برداشت شود.

به گفته اکبرزاده ، حدود ۱۹۰ هزار هکتار معادل ۸۰ درصد شالیزارهای گیلان، ظرفیت پرورش راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی در نیمه دوم سال را دارد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت کشت دوم در شالیزارهای گیلان بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول به ارزش حدود هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان تولید خواهد شد و از بیکاری فصلی حدود ۳۰۰ هزار شالیکار هم در نیمه دوم سال جلوگیری می‌شود.

کشاورزان گیلانی برداشت محصولات کشت دوم را برحسب نوع کشت، به تدریج از مهرماه آغاز می‌کنند و اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسانند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از این در گفت وگو با ایرنا مزیت های پرورش راتون پس از برداشت برنج و کشت و کار محصولات ثانویه در اراضی شالیزاری را یادآور شده بود.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha