۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83471283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار و ارقام پشت پرده پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ

۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83471283
آمار و ارقام پشت پرده پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ

تهران- ایرنا- سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی رسمی خود توانست به برتری دست پیدا کند؛ پیروزی که با توجه به ادامه‌دار شدن روند گل نخوردن‌های ایران مقابل هنگ‌کنگ آمار و ارقام جالبی را ارائه می‌دهد.

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله دوم دور انتخابی رقابت های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳ چین به مصاف هنگ‌کنگ رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.

این سومین بازی تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس بود و البته اولین دیدار رسمی بود که این مربی بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت تیم ایران نشست. این سرمربی بلژیکی بعد از برد مقابل سوریه و تساوی برابر کره جنوبی به دومین پیروزی خود دست پیدا کرد. با این حال جدال برابر هنگ‌کنگ اولین دیدار رسمی تیم ملی با ویلموتس بود که او با موفقیت از آن خارج شد.

اول مرداد ۱۳۹۰ «کارلوس کی‌روش» در اولین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به مصاف مالدیو رفت که این دیدار در تهران با برتری ۴ بر صفر همراه شد. بدین ترتیب ویلموتس هم مانند کی‌روش اولین بازی رسمی‌اش را برد و گل نخورد.

نکته جالب و مشترک بین ۲ بازی مذکور این است که کریم انصاری‌فرد در هر ۲ مسابقه موفق به گلزنی شده است؛ او در برابر مالدیو ۲ گل زد و در این مسابقه هم یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد تا نشان دهد بعد از ۸ سال همچنان در ترکیب تیم ملی سودمند است.

از نکات دیگر این مسابقه حفظ رکورد گل نخوردن‌های تیم ملی برابر هنگ‌کنگ بود.

این پنجمین جدال ایران و هنگ‌کنگ در طول تاریخ بود که به پنجمین برد ملی‌پوشان انجامید؛ تیم ایران در تمام رویارویی‌هایش برابر هنگ‌کنگ موفق شده ۱۱ گل به ثمر رسانده و از طرفی هیچ گلی هم دریافت نکند.

علاوه بر این، این ۲ گل در بازی امروز تعداد گل‌های خورده هنگ‌کنگ را ۲ رقمی کرد و همچنین  ویلموتس مانند مربیان قبلی دروازه تیمش را مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند هنگ‌کنگ بسته نگه داشت تا تیم ملی ایران به رکورد ۵۴۰ دقیقه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha