۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83471958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان همکاری اسلامی تلاش برای اشغالگری جدید در کرانه باختری را محکوم کرد

تهران-ایرنا- سازمان همکاری اسلامی سخنان اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به این رژیم را محکوم کرد و از پیشنهاد عربستان برای نشست فوری استقبال کرد.

سازمان همکاری اسلامی روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی خود با محکوم کردن تصمیم جدید صهیونیست ها برای غصب بیشتر سرزمین های فلسطینی اعلام کرد که این تصمیم تجاوزی جدید و خطرناک به حقوق ملت فلسطین و

نقض آشکار میثاق سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه های شماره 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

"یوسف بن احمد العثیمین" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که این سازمان بزودی نشستی فوق العاده در سطح وزاری خارجه به درخواست عربستان برای بررسی راه های مواجهه با اقدامات اسرائیل و اتخاذ تصمیمات

سیاسی و حقوقی علیه این رژیم برای مقابله با اقدامات تجاوز کارانه آن ، برگزار خواهد کرد.

وی همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب این اقدام غیر قانونی که ناقض و مختل کننده تلاش های بین المللی برای برقراری صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطینی است، دانست و از همه سازمان ها و موسسات بین

المللی خواست تا این اقدام تحریک امیز را محکوم کرده و اسرائیل را وادار به متوقف کردن اقدامات یک جانبه اش کنند.

عربستان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه را جهت بررسی بیانیه اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

نتانیاهو روز سه‌شنبه اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

عربستان در این بیانیه تعیین طرح فوری برای اقدام و بازنگری در موضعگیری‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی را با هدف مقابله با این بیانیه و اتخاذ اقدامات لازم در برابر آن خواستار شد.

ریاض ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با اظهارات نتانیاهو درباره قصدش برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغال شده در سال ۱۹۶۷ و محکومیت آن، این اقدام را کاملا باطل دانست.

ریاض تاکید کرد، بیانیه نتانیاهو در سایه وجود بحران‌های داخلی و منطقه‌ای متعدد در جهان اسلام و جهان عرب هرگز تاثیری بر جایگاه مساله فلسطین در میان دولت‌ها و ملت‌های کشورهای عربی و اسلامی نخواهد داشت و به

هیچ شکلی جهان عرب را از مقابله با اقدامات یک‌جانبه اسرائیل و تلاش‌های مستمر آن برای تغییر واقعیات تاریخی و جغرافیایی و نقض حقوق مشروع فلسطینی‌ها باز نخواهد داشت.

"استفان دوجاریک" سخنگوی آنتونو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک به بیان موضعگیری گوترش نسبت به اظهارات اخیر نتانیاهو پرداخت.

دوجاریک به نقل از گوترش نسبت به پیامد الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داد و تاکید کرد، این اقدام می‌تواند روند صلح را از بین ببرد.

سخنگوی گوترش در ادامه گفت: اقدامات یک‌جانبه اسرائیل هرگز برای روند صلح مفید نخواهند بود، موضعگیری دبیرکل در این خصوص تغییر نکرده و در بسیاری از قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه منعکس شده است.

وی افزود: فکر می‌کنم تصمیم نتانیاهو فرصت احیای مذاکرات، صلح منطقه‌ای و اصل راه‌حل نزاع اسرائیل و  فلسطینی  را از بین خواهد برد.

دوجاریک در ادامه گفت: هر گونه تصمیم اسرائیل با هدف تحمیل قوانین، حاکمیت و مدیریت خود به کرانه باختری اشغالی هیچ‌گونه اثر قانونی بین‌المللی نخواهد داشت.

نتانیاهو در توجیه لزوم اعمال حاکمیت اسرائیل بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت مدعی شد، این دو منطقه با ارتفاعات جولان کمربند امنیتی مهمی را برای اسرائیل در خاورمیانه تشکیل می‌دهند.

او در ادامه اعلام کرد، طرح کاملی را برای ساخت شهرک‌هایی در منطقه غور اردن به کنست (پارلمان اسرائیل) آتی ارائه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha