خلبانان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز قصد دارند تا در اعتراض به شرایط شغلی و درآمدی خود ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) برای دومین بار در یک ماه گذشته دست به اعتصاب بزنند.
آنها دوشنبه و سه شنبه گذشته هم دست از کار کشیدند که بر اثر آن دست کم یکهراز و ۷۰۰ پرواز لغو و ۱۹۵ هزار مسافر سرگردان شدند.
انجمن خلبانان خطوط هوایی انگلیس میگوید بریتیش ایرویز باید سود بیشتری را به خلبانان پرداخت کند، اما این شرکت هواپیمایی اعتصاب را غیرقابل توجیه دانسته و پرداختهای خود را عادلانه خوانده است.
به گزارش رسانههای انگلیسی، دو طرف خواهان از سرگیری گفتوگوها برای رسیدن به توافق هستند اما هنوز نشانههای کمی برای حل این مناقشه دیده می شود.
بریتیش ایرویز از روز گذشته(پنچشنبه) یعنی ۱۵ روز مانده به دومین دور اعتصاب خلبانان، با مسافران تماس گرفته و پرواز آنها را لغو کرده است.
این اقدام از آن جهت صورت گرفت که طبق قوانین اتحادیه اروپا، مسافران زمانی می توانند برای لغو پرواز خود تقاضای خسارت کنند که زیر ۱۴ روز به آنها اطلاع رسانی شود.
بسیاری از مسافران بریتیش ایرویز هفته گذشته هم زمان با برگزاری اعتصاب خلبانان، اعتراض داشتند که قادر به تماس با دفتر هواپیمایی و کسب اطلاع از آخرین وضعیت پرواز خود را نداشتند.
شرکت بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ راهاندازی شد و اکنون روزانه به ۱۶۹ مقصد در سراسر جهان، پرواز مستقیم دارد.
این شرکت در رتبه نهم بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان بر پایه تعداد مقصد قرار دارد.
اعتصاب خلبانان بریتیش ایروز در حالی صورت می گیرد که این شرکت به علت افشای اطلاعات شخصی پانصد هزار مسافر در وب سایت این شرکت، به پرداخت ۲۳۰ میلیون دلار محکوم شده است.
طبق قوانین سختگیرانه حفاظت اطلاعات و داده های اتحادیه اروپا که از سال گذشته به اجرا در آمد، خط هوایی بریتیش ایرویز به علت سهل انگاری در عدم محافظت از اطلاعات شخصی مسافران به پرداخت این جریمه سنگین محکوم شد.
نظر شما