۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83478291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا خودسرانه حق محکوم کردن ایران را ندارد

۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۳
کد خبر: 83478291
آمریکا خودسرانه حق محکوم کردن ایران را ندارد

پکن- ایرنا- یک روزنامه دولتی چین نوشت آمریکا حق ندارد یکجانبه ایران را درباره حمله به تاسیسات نفتی عربستان مورد قضاوت قرار داده و محکوم کند.

گلوبال تایمز روز سه شنبه در مطلبی خاطرنشان کرد هنوز ساعاتی از این حمله نگذشته بود مقام های آمریکایی شروع به اتهام زنی به ایران کرده و یکجانبه درباره این موضوع به قضاوت نشسته اند بی آنکه کسی به آنها چنین حقی داده باشد.

این رسانه می افزاید که دنیا باید نظم داشته باشد چطور ممکن است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خود اجازه دهد بی دلیل و مدرک یک کشور دیگر را در مورد این حملات مورد قضاوت نادرست قرار داده و محکوم کند.

روزنامه چینی می نویسد که ایران با حوثی ها روابط حسنه دارد اما این دلیل نمی شود که در حملات مداخله کرده باشد اگر این طور قضاوت شود پس باید گفت که آمریکا هم از اسراییل حمایت می کند و پس هر اقدامی که اسراییل علیه اعراب انجام می دهد مقصرش آمریکا است.

گلوبال تایمز تاکید کرد اگر قصد قضاوت هم باشد ایران برای داوری به حق تر است زیرا اصل مساله اینجا است که حملات باعث تنش در دنیا نشده بلکه اقدامات آمریکا علیه ایران و تلاش های این کشور برای لشکرکشی به خاورمیانه و تحرکاتش علیه ایران باعث تشدید تنش ها شده است و این آمریکا است که باید مورد سرزنش قرار گیرد.

روزنامه تصریح کرد که دولت فعلی آمریکا بیشتر از هر دولت دیگری باعث منازعات شده است و به تنش ها در خاورمیانه دامن می زند و افزایش درگیری ها و خشونت ها ناشی از سیاست های مداخله جویانه آمریکا است.

گزارش ادامه می دهد که دولت آمریکا از توافق هسته ای بین المللی سال ۲۰۱۵ میلادی خارج شد و سفارتش را به بیت المقدس انتقال داد و باعث درگیری های بیشتر در خاورمیانه شد.

گلوبال تایمز نوشت تصور می شد که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا قصد حمله به ایران را در سر دارد حالا او رفته است اما هنوز شماری از تندروها دور ترامپ رییس جمهوری آمریکا را گرفته اند و بر طبل عملیات نظامی می کوبند و همین ها دنیا را در شرایط بدی قرار داده اند.

گزارش تاکید کرده است نباید اجازه داده شود گروهی تندرو مقاصد نظامی خود را به دولت ترامپ دیکته کنند رییس جمهوری آمریکا به دنبال راه اندازی جنگ نیست و این کشور در جنگ های قبلی در خاورمیانه هم دستاوردی نداشته است و این بار نیز باید با تندروها مقابله کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha