۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83481251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین خواستار آغاز تحقیقات دقیق و واقعگرایانه درباره حمله به آرامکو شد

مسکو – ایرنا – رئیس جمهوری روسیه در مذاکره تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی، خواستار آغاز تحقیقات دقیق و واقعگرایانه درباره حمله به آرامکو بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان شد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه با اعلام این خبر گزارش داد: ولادیمیر پوتین و محمد بن سلمان در این گفت وگوی تلفنی اوضاع پیرامون حمله اخیر به مراکز پالایش نفت در عربستان سعودی را بررسی کردند.
جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.
با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.
نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.
درپی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از دو درصد کاهش یافت.
ولادیمیر پوتین دو روز پیش در نخستین واکنش به این حادثه در عربستان، به رهبران سعودی پیشنهاد داد که برای دفاع از خود سامانه های پدافند موشکی روسیه را خریداری کنند.

پوتین و محمد بن سلمان در ادامه گفت وگوی تلفنی درخصوص اوضاع بازار جهانی نفت از جمله وضع اجرای توافق اوپک پلاس (برای کاهش تولید نفت) گفت وگو و تبادل نظر کردند.
دو طرف بر عزم متقابل برای ادامه هماهنگی نزدیک برای تثبیت بهای نفت در بازار جهانی تاکید کردند.
در این گفت وگوی تلفنی برخی مسائل مربوط به دیدار آتی رئیس جمهوری روسیه به عربستان سعودی که برای ماه اکتبر (مهرماه) برنامه ریزی شده نیز مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha