به گزارش ایرنا، وی صبح دوشنبه اول مهر در مراسم ستاد استقبال از مهر در محل مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: با آغاز بازگشایی مدارس بیش از ۳۰ درصد به ترافیک افزوده میشود و خوشبختانه اقدامات خوبی برای کنترل و کاهش ترافیک انجام شده است.
حناچی ادامه داد: جدا از این اقدامات باید تغییر رویکردها نیز مدنظر قرار گیرد؛ در اجلاسی که در وین برگزار شد با شهرداران برلین و وین ملاقاتی داشتم و جالب بود که تا هفت درصد حمل و نقل عمومی شهر وین بر پایه دوچرخه است.
شهردار تهران تاکید کرد: ما نیز باید این حرکتی که در پایتخت برای توسعه استفاده از دوچرخه آغاز شده را ادامه دهیم زیرا فرض بر این است که با یک دوچرخهسوار بیشتر، یک خودرو از تردد در سطح شهر حذف میشود.
وی افزود: همچنین باید استفاده از اسکوتر برقی و توسعه آن در شهر جدی گرفته شود چراکه اسکوتر محدودیتهای دوچرخه را ندارد و از مسئولان و رسانه ها میخواهم فضا را برای تردد اسکوتر و دوچرخه فراهم کنند.
شهردار تهران تاکید کرد که اجازه نخواهند داد مسیرهای دوچرخه به تصرف موتورسواران درآید.
حناچی ادامه داد: اگر مردم را مجاب کنیم که از ابتدای سفر از خودرو شخصی استفاده نکنند به هدف خود رسیدهایم زیرا امروز ثابت شده توسعه مسیرهای سواره موجب افزایش ترافیک میشود و باید به این نکته به صورت موثر وارد شویم.
کاهش ۶ درصدی گره های ترافیکی امسال
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران گفت که وضعیت ترافیک در صبح امروز نشان می دهد که گره های ترافیکی( تا این لحظه) در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس تمهیداتی از جمله کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در دستور کار قرار گرفته است.
حناچی ادامه داد: در روزهای گذشته نیز در مسیر بزرگراه چمران پلی افتتاح کردیم که ترافیک آن محدوده را بهویژه در زمان ترافیک عصر کاهش داده است.
به گفته وی همچنین کار سطح صفر پل گیشا به پایان رسیده است و قول داده شده تا چند ماه آینده این پروژه تکمیل شود.
شهردار تهران تاکید کرد:توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای شخصی یک ضرورت است؛ کم کردن سرخط فاصله قطارها باید اولویت باشد و افزایش واگنها نیزدر دستور کار است که انتظار داریم سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه برسد.
وی تصریح کرد: برای مجاب کردن شهروندان به استفاده از نکردن از خودرو شخصی همه باید در این مسیر گام برداریم و از توان شرکت های دانش بنیان نیز استفاده خواهیم کرد.
توضیحات مدیرعامل بهرهبرداری مترو
به گزارش ایرنا فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز در این نشست در خصوص اقدامات این شرکت برای اول مهر گفت: سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک، ۲ و ۴ را ۳ و نیم دقیقه در ساعت پیک (اوج ترافیک) کاهش دادیم و خط ۶ سر فاصله از ۲۵ به ۱۵ دقیقه رسیده است.
وی همچنین تصریح کرد: تمام پله های برقی و آسانسورهای مترو فعال است.
توضیحات مدیرعامل اتوبوسرانی
پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز گفت: بیش از ۹۷ درصد اتوبوس های تهران معاینه فنی گرفتند و این میزان بیش از ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: زمان رسیدن اتوبوس در خطوط یک، ۷و ۲ در اوج حرکت به ۳۰ ثانیه میرسد.
سنندجی افزود: ۲۲ خط ویژه مدرسه ایجاد شده است و ۳۲ اتوبوس نیز برای مدارس استثنایی تهران اختصاص یافت.
این مقام مسئول تاکید کرد: از ۱۵ مهر بلیت تک سفره اتوبوس توزیع میشود.
وی خاطرنشان کرد: تمامی اتوبوس های شهر تهران مجهز به جیپیاس (موقعیت یاب) هستند و حرکت آنها رصد میشود.
توضیحات مدیرعامل تاکسیرانی
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در خصوص فعالیت های این سازمان برای اول مهر گفت: از چند ماه پیش فعالیت های خود را شروع کردیم و در این زمینه ۴۰ خط اصلی شناسایی، شیفت بندی و پیشبینی های لازم برای آماده سازی خودرو ون نیز انجام شد.
وی ادامه داد: از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح به تاکسیرانان آماده باش اعلام کردیم و بازرسان ما در ۱۴۰ نقطه گشت میزنند.
به گفته این مقام مسئول، ساماندهی سرویس مدارس از سال گذشته جدیتر گرفته و ثبت نام و تعیین صلاحیت برای خودروها، رانندگان و شرکت ها نیز انجام و در نهایت مجوز صادر شد.
قنادان افزود: مشخصات ۳۵۰ شرکت و بیش از ۱۳ هزار خودرو سرویس مدرسه در سامانه سپند ثبت شد.
وی گفت که ۷۳ درصد از سرویس مدارس تاکسی و بقیه شخصی هستند؛ همچنین ۴۰ درصد را رانندگان زن و بقیه مردان تشکیل می دهند.
قنادان خاطرنشان کرد: متوسط سن رانندگان سرویس مدارس ۴۷ سال است.
تهرام/۹۳۴۳/ ۱۰۰۸
نظر شما