دانش آموزان دوشادوش رزمندگان در دفاع مقدس حضور داشتند

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و موسسات آموزشی، با گرامی داشت یاد شهدا، جانبازان و آزادگان و کسانی که برای عزت و سربلندی ایران تلاش می کنند، گفت: نقش دانش آموزان در دفاع مقدس بسیار بزرگ بود و دوشادوش رزمندگان حضور داشتند.

آئین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر در مجتمع آموزشی (استثنائی ناشنوایان) اندیشه تهران روز دوشنبه با حضور «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رئیس جمهوری آغاز شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری در این مراسم ضمن تبریک بازگشایی مدارس اظهار داشت: امروز برای من روزی بسیار خوب و به یاد ماندنی است، حضور شما دانش آموزان در مقاطع مختلف و مربیان و معلمان و مدیران این آموزشگاه مهم که همراه با عشق و علاقه و احساس مسئولیت را برعهده دارند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: معلمان تک تک شما را مانند فرزندان خود دوست دارند و این عشق و علاقه است که شما را برای علم‌آموزی و ارتقای ارزش های انسانی گرد هم آورده است.
امیری با بیان اینکه شغل معلمی، شغل انبیاء است، افزود: از طرف رئیس جمهوری و هیأت دولت، سال تحصیلی جدید را تبریک می گویم.  رئیس جمهوری خدمت همه شما دانش آموزان، معلمان و مدیران و اولیای شریف شما سلام رساندند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: سال تحصیلی در ایران مقارن با یکی از مهمترین اتفاقات تاریخی کشور یعنی هفته دفاع مقدس است. حدود ۳۹ سال پیش رژیم بعث عراق با پشتیبانی و همراهی کشورهایی که با ما دشمنی داشتند، به کشور عزیز ما حمله کردند و بخش هایی از غرب و جنوب کشور را اشغال کردند.
وی ادامه داد: این جنگ تحمیلی و نابرابر ۸ سال طول کشید و در این ۸ سال لر،  کرد، ترک و عرب و عجم و شهری و روستایی و دانش آموز و دانشجو در کنار هم متحد و منسجم و همراه، دفاع مقدس را مدیریت کردند که دشمن متجاوز را بیرون راندند.
امیری افزود: در این راه تعدادی شهید، جانباز و آزاده شدند و تعدادی از این شهدا و جانبازان دانش آموز و همسن شما بودند، نیروهایی مثل ارتش و سپاه نقش عظیمی در بیرون راندن دشمن داشتند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به آیه ۱۴ سوره حجرات گفت: امروز سال تحصیلی ۹۸_۹۹ را در مدرسه شما آغاز می کنیم؛ خداوند متعال بنده های خود را متفاوت خلق کرده و از همه نزدیک تر به خدا با تقواترین است. خداوند متعال بنده های خود را متفاوت خلق کرده است. ناشنوایی نقص نیست فقط تفاوت است؛ همان طور که انسان ها در رنگ پوست و قیافه تفاوت دارند در خلقت و توانایی های جسمی هم تفاوت دارند.
وی ادامه داد: شما می دانید که خداوند بندگان خود را به گونه ای خلق کرده است که اثر انگشت دو انسان شبیه هم نیست؛ بنابراین خداوند بنده های خود را متفاوت آفریده است؛ نباید فکر کنیم کم توانی شنیداری و دیداری و ... نقص است بلکه نقص نیست و تفاوت است و تفاوت محدودیت و ناکامی نمی آورد و مشکلی برای انسان ایجاد نمی کند. تلاش، تمرین و تکاپو و دغدغه های ذهنی است که انسان را به نتیجه می رساند.

امیری گفت:شما بدانید الان در شرایط تحریم هستیم و با وجود محدودیت های تحریمی دولت ترامپ علیه ایران در دولت حسن روحانی بودجه آموزش و پرورش  چند برابر شده و در سال ۹۸ بیشترین بودجه برای آموزش و پرورش اختصاص داده شد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود:در شرایط تحریم هستیم و این شرایط محدودیت هایی ایجاد کرده،  به طوری که حتی قوانین بین المللی که در ارتباط با دانش آموزان و کودکان است از جمله اعلامیه های حقوق بشر و منشور حقوق کودک و سایر اسناد بین المللی،  تعارض آنها با سیاست های آمریکا علیه ایران آشکار است.
وی خطاب به دانش آموزان ادامه داد: با وجود این شرایط شما عزیزان در اولویت هستید. دولت و آموزش و پرورش در تلاش است که بهترین معلمان و مربیان را برای تعلیم و آموزش شما به کار گیرد و مهارت های حرفه ای را در کل کشور توسعه دهد و این مهارت ها برای شما مهم و اساسی است.

اخبار مرتبط

  • باز آمد بوی ماه مدرسه

    باز آمد بوی ماه مدرسه

    تهران- ایرنا- امروز ایران هوای دیگری دارد، صدای آهسته خش خش برگ‌ها با هیاهوی بچه‌ها نجوایی…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha