۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83488922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجهیزات آزمایشگاهی اهدایی خیّران سلامت در تکاب رونمایی‌ شد

مهاباد - ایرنا- تجهیزات آزمایشگاهی اهدایی خیّران سلامت به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بیمارستان شهدای تکاب با برگزاری آیین ویژه‌ای رونمایی‌ شد.

به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب در این مراسم اظهار داشت: این تجهیزات شامل دستگاه‌های آزمایشگاهی مربوط به آزمایش‌های خونی موسوم به «سل‌کانتر» است که توسط خانواده خیّر و نیکوکار مرحوم «رحمت‌الله‌ دشتی» خریداری و به بیمارستان این شهرستان اهدا شده‌است.
علی سعیدی افزود: با استفاده از تجهیزات اهدایی بخشی از نیازهای آزمایشگاه تخصصی این بیمارستان تامین‌ شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته خیّران سلامت بیش از ۸۰۰ میلیون ریال به بخش بهداشت و درمان این شهرستان کمک اهدا کردند، اظهار داشت: علاوه بر این خیّران سلامت یک قطعه زمین به مساحت یکهزار مترمربع در روستای «آلوچالو سفلی» بخش تخت سلیمان‌ برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت نیز اهدا کردند.

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت‌های خیّران سلامت و تجلیل‌ از خانواده اهدا کننده این تجهیزات آزمایشگاهی گفت: خیّران عرصه سلامت می‌توانند با کمک‌های خود هرچند ناچیز، نقش مهمی در توسعه و حل‌ مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایفا کنند.
محمود زمانی اظهار داشت: تاثیر مشارکت شهروندان و کمک‌های خیّران در حل‌ مشکلات و ارتقای امکانات این شهرستان به‌ ویژه در بخش بهداشت‌ و درمان قابل ملاحظه و شایسته تقدیر است.
وی افزود: باتوجه به قرار گرفتن تکاب در جمع ۳۱ شهر پایلوت‌ توسعه، این اقدامات مشارکتی، حرکتی اولیه و روبه‌رشد است که باید تداوم داشته باشد.
فرماندار تکاب با اشاره به ضرورت حمایت از متخصصان و پزشکان برای فعالیت در تکاب ادامه داد: نباید با اقدامات و عملکردمان زمینه ساز خروج متخصصان از این شهر شویم بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا پزشکان و متخصصان حضور ثابت و دائمی داشته‌ باشند و تحقق این مسئله نیز نیازمند اصلاح رفتارها و رویکردها و اتخاذ اقدامات تشویقی و حمایتی است.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان و ۱۰ باب مرکز و خانه بهداشت شهری و روستایی است؛ مجمع خیّران‌ سلامت این شهرستان در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده‌است.
کمبود پزشک متخصص و تجهیزات درمانی و تکمیل نشدن بیمارستان ۶۴ تختخوابی پس از ۱۳ سال از مهمترین مشکلات درمانی اهالی شهرستان تکاب به‌ شمار می‌رود.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha