۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83489479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط ویژه اتوبوسی بوشهر - شلمچه فعال می‎‌شود

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۲
کد خبر: 83489479
 خط ویژه اتوبوسی بوشهر - شلمچه فعال می‎‌شود

بوشهر- ایرنا- به منظور ارائه خدمات بهینه به مشتاقان سفر به کربلای معلی و روان‌سازی تردد زائرین اربعین حسینی خط ویژه اتوبوسی بوشهر - شلمچه از ۱۰مهرماه جاری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان راه‌اندازی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در اربعین امسال بخش حمل و نقل جاده‌ای تسهیلات ویژه‌ای برای تردد آسان و ایمن مشتاقان به مشارکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در نظر گرفته است که برقراری خط ویژه اتوبوس به مرز شلمچه از تاریخ ۱۰مهرماه از جمله این تسهیلات است.

حمید رضا علم سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر سرویس‌های دربستی که هم‌اکنون به‌صورت روزانه به مرز شلمچه انجام می‌شود ۲دستگاه اتوبوس از تاریخ دهم مهرماه بصورت ویژه کار جابه‌جایی زائران از بوشهر به مرزشلمچه و بالعکس را برعهده دارند و همزمان با ایام اربعین هم روزانه تا ۶۵ دستگاه اتوبوس توسط شرکت های حمل و نقل مسافر برای جابه جایی زائران اربعین از استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ سال‌های گذشته بیشترین ازدحام و تقاضای سفر زائرین به مرز شلمچه  ازتاریخ ۲۴تا ۲۹ مهرماه است که بخش حمل و نقل با آماده باش کامل و اسقرار اتوبوس های مورد نیاز آمادگی لازم را برای جابجایی زوار در این ایام دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: برای مدیریت سفر زائران اربعین حسینی و اختصاص و اعزام بموقع اتوبوس به مرز شلمچه امسال هم همانند سال‌های گذشته در ایام اربعین هرگونه سفر دربستی به سایر شهرها جز مرز شلمچه ممنوع و در صورت نیاز از ناوگان کمکی نیروهای نظامی هم استفاده می‌شود.

 علم گفت: برای رصد و احصای بموقع نیازمندی‌های زائران حسینی در بخش تأمین اتوبوس، ستادی در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و نمایندگی این اداره کل در مرز شلمچه بصورت لحظه‌ای نیازمندی‌ها را بررسی و اولویت بندی می‌کنند و در صورت نیاز نسبت به اعزام اتوبوس مبادرت می‌شود.

وی افزود: با مشارکت بخش حمل و نقل استان در اربعین سال گذشته  درمجموع ۴۳هزار۶۱ زائر شامل ۱۸هزار ۵۱۲نفر در سفر رفت و ۲۴هزار ۵۴۹نفر در برگشت از بوشهر به مرز شلمچه و بالعکس جابه‌جا شدند که  پیش‌بینی می‌شود با توجه به تسهیلات جدید در نظر گرفته شده امسال شاهد اعزام تعداد بیشتری از زائران به مراسم اربعین حسینی باشیم.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha