۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83489909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قبولی قابل توجه بوکانی‌ها در رشته‌های پزشکی

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: این شهرستان در آزمون کنکور امسال توانست بیشترین تعداد قبول‌شدگان رشته‌های پزشکی را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص دهد.

سلیمان مام‌عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در آزمون کنکور امسال در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شده‌اند که با این تعداد توانستند مقام نخست قبولی در رشته‌های پزشکی استان را کسب کنند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۴ نفر در رشته پزشکی ۶ نفر در رشته دندانپزشکی و  پنچ نفر نیز در رشته داروسازی موفق به قبولی در دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ نفر را دختران و ۱۳ نفر را نیز پسران تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در سال گذشته نیز ۱۳ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های پزشکی پذیرش شدند.

وی گفت: کنکور سراسری به عنوان خروجی نظام آموزشی کشور در مقطع متوسطه همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری سال‌های اخیر با تلاش مستمر همکاران فرهنگی در کلیه مقاطع تحصیلی نتایج چشمگیری به دست آورده‌اند. 

«مام‌عزیزی» این امر را نشانه توانمندی دانش‌آموزان بوکانی در عرصه رقابت‌های آموزشی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: موفقیت‌های پیاپی دانش‌آموزان این شهرستان در کنکور سراسری امسال و سال‌های اخیر ناشی از ظرفیت تحصیلی بالا و تلاش و کوشش قابل توجه آنان است. 

در آزمون سراسری امسال در مجموع در رشته تجربی سه هزار و ۷۷۲ نفر از این شهرستان شرکت داشتند که  ۲ هزار و ۷۳ نفر را دختران و  یکهزار و ۶۹۹ را نیز پسران تشکیل می‌دادند.

هم‌اکنون بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در این شهرستان به تحصیل اشتغال دارند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha