۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83493760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی خبرنگاران سمنان تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به ضرورت پایش خبرنگاران، گفت: نتیجه ساماندهی خبرنگاران استان تا پایان امسال اعلام می‌شود.

حبیب الله خجسته پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک کارگروه با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور نمایندگان رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی شکل گرفته و به زودی نتیجه نهایی شاخص های ساماندهی رسانه ها و خبرنگاران اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریف جامعه خبری برای مدیران و مردم نیازمند ساماندهی خبرنگاران است ادامه داد: در گام اول کارگروه شکل گرفته برای پایش، اطلاعات خام خبرنگاران را جمع‌آوری کردند و در مرحله دوم شاخص‌ها برای جمع‌بندی و معرفی خبرنگاران تعریف شده است.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه مرحله سوم مربوط به تلفیق مرحله اول و دوم و تطبیق خبرنگاران با شاخص‌های تعریف شده است، اظهار داشت: راستی آزمایی خبرنگاران و رسانه در قالب تعریف شده به زودی معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی خبرنگاران استان سمنان موجب حرفه‌ای شدن فعالیت آنان و هویت بخشی به جامعه رسانه ای استان می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل خود با خبرنگاران را تقویت کنند و خبرهای مورد نیاز جامعه و مردم را به خبرنگاران اطلاع‌رسانی کنند.

تعداد عنوان رسانه‌های چاپی محلی استان سمنان در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان هفت نشریه بود که این تعداد در سال گذشته به ۷۹ نشریه افزایش یافت؛ تعداد عنوان رسانه‌های چاپی کشوری در سال ۱۳۵۷ در این استان از سه نشریه به ۷۰ نشریه در سال ۹۷ افزایش یافت.
هیچ رسانه‌ الکترونیکی غیربرخطی در سال ۱۳۵۷ در استان سمنان وجود نداشت، در سال ۹۷ تعداد این نوع رسانه ها به چهار مورد رسید.
تعداد پایگاه های خبری از یک خبرگزاری در استان سمنان در سال ۱۳۵۷ به فعالیت ۱۴ پایگاه در سال ۹۷ رسید و تعداد دکه‌های روزنامه فروشی استان سمنان از ۱۵ دکه در ابتدای انقلاب به ۳۲ دکه در سال ۹۷ افزایش یافت.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

برچسب‌ها