به گزارش روز شنبه سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در خصوص تعهدات شرکت بیمه گذار افزود: با توجه به هماهنگی های به انجام رسیده شرکت بیمه گذار ارائه دهنده خدمات سرپایی، کلینیکی، نقص عضو و فوت خواهد بود.
وی اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، نام نویسی از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح و زیر نظر کمیته ثبت نام و اعزام که به عهده سازمان حج و زیارت است و در این سامانه موضوع بیمه و خدمات درمانی هلال احمر نیز وجود دارد.
وی افزود: بیمه یکی از الزاماتی محسوب می شود که خدمات قابل توجهی برای بیمه شدگان به دنبال دارد بنابراین ما نیز توصیه می کنیم که تمامی زائران در زمان ثبت نام در سماح ضمن تکمیل اطلاعات، هزینه های بیمه ۱۵ هزار تومان و خدمات درمانی ۷ هزارتومان را واریز نمایند.
حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد : هزینه بیمه برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما تعهدات بیمه افزایش یافته است.
وی گفت: بنابراین خدمات بیمه ای فقط شامل زائرانی است که در سامانه سماح ثبت نام کرده و با گذرنامه معتبر از مرزهای قانونی کشور به عراق عزیمت می کنند، محدوده بیمهای هریک از بیمه شدگان نیز در مسیرهای زمینی و هوایی معین شده است.
وی افزود: معیار محاسبه مدت پوشش بیمهای، مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی در مبادی خروجی و ورودی است و طبق تعهدات ذیل خدمات مناسبی از سوی شرکت بیمه گر صورت می پذیرد.
وی گفت: پرداخت هزینه های درمانی، بستری، بیمارستانی، اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه برای هر یک از بیمه شدگان تا سقف ۲۷۵ میلیون ریال معادل ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
رحمانی افزود: پرداخت غرامت فوت به هر علت (عمر زمانی) هر یک از بیمه شدگان به میزان ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۴۰ میلیون تومان انجام می گیرد.
وی به پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث اشاره کرد و گفت: پرداخت غرامت ناشی از فوت بر اثر حوادث نیز به میزان مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان انجام می گیرد.
وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حوادث برای هر یک از بیمه شدگان نیز تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۲۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل برنامه ریزی عتبات اظهار داشت: طبق تعهدات شرکت بیمه ای پرداخت خسارت مستلزم مدارک لازم خواهد بود و در صورت ایجاد هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه شدگان مربوط به حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز از تاریخ وقوع حادثه میبایست به بیمه گر اعلام شود و متعاقب آن مدارک و مستندات ارسال گردد.
نظر شما