نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان: زحمات ملی‌پوشان را نادیده نگیریم

تهران- ایرنا- دارنده مدال نقره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۹ جهان گفت: نادیده گرفتن نتایج تیم از سوی منتقدان بی‌انصافی است زیرا وزنه‌برداران و کادر فنی بیش از چهار ماه در اردو بودند و تمام توان خود را برای موفقیت در این مسابقه به کار گرفتند.

«علی میری» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اردو رکوردگیری که در شهرستان «نور» برگزار شد، نفر نخست دسته ۸۹ کیلوگرم شدم و در مسابقات جهانی نیز یک کیلو بیشتر از رکورد شخصی خود را زدم و این اتفاق در حرکت یک‌ضرب رخ داد که مورد تحسین مربیانم قرار گرفت. اما در ۲ضرب انتظارات را برآورده نکردم و نتوانستم ۲۱۰ را بزنم و این به خاطر سرماخوردگی و مصدومیت جزئی بود. البته مدال برنز ۲ ضرب و نقره مجموع را کسب کردم و این خیلی ارزشمند است.

وی در توضیح ناکامی وزنه‌برداران ایران در تک‌ضرب‌ها گفت: بسیاری از وزنه‌برداران اعزامی ۲ضرب‌زن هستند و برخی دیگر نیز بدشانسی آوردند. وزنه‌بردارانی مانند «علی داودی» و «کیانوش رستمی» اگر موفق به مهار وزنه در یک‌ضرب می‌شدند بدون شک مدال آنان قطعی بود. البته برخی از وزنه‌برداران در جو مسابقه نمی‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند.

نایب قهرمان جوانان جهان ادامه داد: وقتی که یک وزنه‌بردار در مواجه با تماشاگران و داوران به روی تخته می‌رود، اضطراب و استرس اجتناب‌ناپذیر است. انتظارات نیز بار سنگین روانی ایجاد می‌کند و بدن ورزشکار نیز در برخی از مواقع خالی می‌شود. در دومین تجربه جهانیم خود این استرس‌ها را تجربه کردم. غلبه بر این مشکلات یکی از مهمترین مولفه‌های موفقیت است.

میری در پایان با اشاره به برخی کم‌لطفی‌ها نسبت به عملکرد تیم ملی گفت: نباید زحمات ملی‌پوشان وزنه‌برداری نادیده گرفته شود. این ورزشکاران چهار ماه در اردو بودند و کادر فنی زحمات زیادی برای آنان کشید. تیم جوان شده و عملکرد برخی از وزنه‌برداران با وجود آسیب‌دیدگی خوب بود؛ نباید به وزنه‌برداران انرژی منفی داد.  

علی میری وزنه‌بردار دسته ۸۹ کیلوگرم ایران موفق شد در مسابقات قهرمانی جهان در تایلند به مقام دوم برسد. او در ۲ضرب به به مدال برنز رسید و در مجموع مدال نقره را از آن خود کرد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha