۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83499688
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران - ایرنا - بازگشت رئیس جمهوری به تهران پس از اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان، جزییات جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان از زبان سردار سلیمانی، حضور میلیون‌ها ایرانی و عراقی در اربعین، ضرورت تمکین آمریکا به رای دیوان بین المللی دادگستری، خروج دولت اکوادور از اوپک، کشته شدن ۲۰۰ تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی وغنیمت گرفتن بیش از ۱۲۰ خودروی نظامی ازسوی نیروهای یمنی، رایزنی نمایندگان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در خصوص مسایل افغانستان و نبود مشکل امنیتی در گذرگاه‌های مرزی برای تردد زائران اربعین از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه بود.

داخلی

******

تهران - رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گسترده کشورمان برای تعامل اقتصادی با اتحادیه اوراسیا، و دیدار با رئیس جمهوری روسیه به تهران بازگشت.

تهران - رئیس جمهوری با حضور در مرکز فناوری‌های نوین تومو ارمنستان در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل اورآسیا شرکت کرد.

تهران - رئیس کل بانک مرکزی گفت: با حذف چهار صفر از ریال ، شاهد کاهش حجم اسکناس و هزینه‌ها و وارد شدن مسکوکات به چرخه کار هستیم.

تهران - فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد رعب و وحشت توسط آمریکا در منطقه، آمادگی کشورهای عربی برای همکاری با رژیم صهیونیستی و جنگ این رژیم علیه حزب الله لبنان را سه هدف پنهان رژیم اشغالگر قدس برای ضربه زدن به حزب الله لبنان اعلام کرد.

تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی نوشت: حضور میلیون‌ها ایرانی و عراقی در مراسم اربعین خار چشم داعش و دشمنان دو ملت است.

تهران - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ۴ ایستگاه خط ۶ مترو در منطقه ۲ تهران شامل ایستگاه های تربیت مدرس، مرزداران، شیخ فضل الله و یادگار امام تا ۶ ماه آینده افتتاح می‌شود.

تهران - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از جنگ باید ظرفیت غلبه بر جنگ را پیدا کنیم و این استراتژی ما است، گفت: ما در جهات مختلف با همه قدرت استکبار درگیر و در حال تبدیل حداکثر فشار دشمن به حداکثر خواهش هستیم.

خمین - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مرز جغرافیایی ندارد و این انقلاب وعده خداوند نسبت به تحقق حکومت عدل الهی است.

آبادان - فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه طرفین مرزبانی عراق و ایران دغدغه امنیتی در نقاط مرزی مشترک ندارند گفت: با هماهنگی مرزبانی عراق و ایران گذرگاه‌های مرزی پیش بینی شده برای تردد زائران اربعین هیچگونه مشکل امنیتی ندارند.

قشم - حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل گفت: با ایجاد ارتباط بین سازمان بازرسی کل کشور و سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی، رصد فعالیت‌های دستگاه‌ها و نظارت بر آن الکترونیکی می‌شود.

خارجی

******

نیویورک -  معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا را موجب رنج مردم عادی دانست و از سازمان ملل خواست تا آمریکا را در تمکین به رای دیوان بین المللی دادگستری ملزم سازند.

تهران - دولت اکوادور اعلام کرد که تا ابتدای سال آینده میلادی از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خارج می‌شود.

تهران - سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تشریح مرحله دوم عملیات گسترده کشورش در جنوب عربستان اعلام کرد: در مرحله دوم عملیات «نصرمن الله»، دست کم۲۰۰ تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و بیش از ۱۲۰ خودروی نظامی نیز به غنمیت گرفته شد.

بغداد - سپهبد خلبان «انور حمه امین» فرمانده نیروی هوایی عراق به همراه شش تن دیگر از همکارانش در فرماندهی نیروهای هوایی عراق با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه نظامی احاله شدند.

نیویورک -  افشاگری‌های انجام شده درباره خواسته ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین علیه "جو بایدن" رقیب سرسخت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، پای پمپئو را به ماجرا کشانده و مجلس نمایندگان خواستار ادای شهادت پنج دیپلمات عالیرتبه در این زمینه شده است.

مسکو - نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: نمایندگان ویژه روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در امور افغانستان در مسکو با یکدیگر در خصوص تازه ترین تحولات در افغانستان رایزنی می‌کنند.

نیویورک - افشاگری‌های انجام شده درباره خواسته ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین علیه "جو بایدن" رقیب سرسخت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، پای پمپئو را به ماجرا کشانده و مجلس نمایندگان خواستار ادای شهادت پنج دیپلمات عالیرتبه در این زمینه شده است.

تهران - سفیر چین در انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز گفت که تظاهرکنندگان هنگ ‌کنگی مسوول خشونت‌های روی داد در اعتراض‌های اخیر در این منطقه هستند.

بلگراد - حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و تمدن های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست با اسقف اعظم لوبلیانا گفت: شعار و عمل ما گفتگوی ادیان است.

تهران - سازمان ملل متحد اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی، بیش از یک هزار مهاجر و پناهجو در مسیر عبور از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha