کدام اختصاصی؟ ۴ مسیر پروازی ۴۰ مسافر؟

تهران- ایرنا- اوایل هفته یک برگ سند در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت مبلغ ۱۰۷میلیون تومان جهت سفر وزیر ارتباطات و هیات همراه به حساب شرکت هواپیمایی ماهان واریز کرده است. همراه اول گزارش داد، این سند مربوط به دو سال قبل، برای حضور و همراهی حدود ۴۰ نفر و البته در چهار مسیر پروازی است و ربطی به اجاره هواپیمای اختصاصی برای وزیر ارتباطات ندارد.

اوایل هفته سندی در فضای مجازی و سایت‌های خبری منتشر شد که نشان می‌داد هواپیمایی برای سفر وزیر ارتباطات از سوی همراه اول با مبلغ ۱۰۷میلیون تومان اجاره شده است. این سند دارای جزئیاتی بود که اگر به آن‌ها دقت می‌شد، شاید این‌قدر دست به دست نمی‌چرخید.

خبری که به واسطه این برگ سند منتشر شد «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر با بودجه همراه اول» بود، در حالی که در همان برگ سند جزئیات دیگری هم وجود داشت. اولین نکته هیات همراه بود و نکته مهم بعدی سفر از تهران به مشهد-بیرجند- یزد و بازگشت به مبداء اصلی که یک سفر با چهار مسیر پروازی را مشخص می‌کرد.

غفلت از این دو نکته و اخباری که منتشر شدند، در نهایت همراه اول را وادار به پاسخگویی کرد. این شرکت در واکنش به خبر «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر با بودجه همراه اول» اعلام کرد: سفر مورد اشاره مربوط به افتتاح پروژه‌‎های توسعه شبکه همراه اول در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد در دهه فجر سال ۱۳۹۶ بوده است.

آن‌ها در ادامه گفتند اولاً عنوان «اجاره هواپیمای اختصاصی برای آقای وزیر» کاملاً خلاف واقع است و ثانیاً محتوای خبر حاوی مطالب خلاف بوده و تنظیم جهت‌دار این محتوا در این مقطع نشان دهنده رویکرد تخریبی تنظیم‌کنندگان خبر است.

اما سفر مورد اشاره مربوط به افتتاح پروژه‌‎های توسعه شبکه همراه اول در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد در دهه فجر سال ۱۳۹۶ با حضور و همراهی حدود ۴۰ نفر از مدیران همراه اول، مخابرات ایران، مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان مجلس شهرستان‌های مربوطه بود.

این سفر شامل چهار مسیر پروازی بوده و طبیعتاً امکان تهیه بلیط‌های انفرادی برای این گروه بزرگ از مسئولین و مدیران، هم به دلیل ضیق وقت و نیز محدودیت‌های پروازی بین شهرستان‌ها و مسیرهای مورد نظر، وجود نداشت. حتی در صورت امکان پذیر بودن، هزینه‌هایی بسیار بیشتر از جمله هزینه‌های اقامتی و غیره را به شرکت تحمیل می‌کرد. لذا به صرفه‌ترین تصمیم استفاده از یک پرواز چارتری بود که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و اساساً روشی به صرفه و متداول در شرایط مشابه است.

به نظر می‌رسد اطلاق «پرواز اختصاصی»، درج بیشتر از واقع مبلغ و اعلام آن به تومان جهت تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبین، ذکر مقصد بیرجند به جای چهار مسیر پروازی (تهران – مشهد – بیرجند – یزد – تهران) ، انتصاب موضوعی در این سطح به مدیر عامل شرکت در حالی که اساساً چنین موضوعاتی در این سطح طرح نمی‌شود و به‌طور کلی تدوین جهت‌دار چنین خبری با گذشت حدود دو سال و آن هم در مقطع کنونی، با مقاصد حرفه‌ای نبوده و به قصد تخریب و با اهداف سیاسی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha