۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۱۲
کد خبر: 83500771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر اقتصاد آلمان: آماده مقابله با بحران اقتصادی هستیم

تهران- ایرنا- «اولاف شولتز» از آمادگی دولت آلمان برای مقابله با بحران اقتصادی پیش بینی شده برای این کشور در سه ماهه سوم سال میلادی خبر داد.

«اولاف شولتس» وزیر اقتصاد آلمان امروز (چهارشنبه) با بیان این‌که این کشور توان مقابله با بحران اقتصادی را دارد، گفت انتظار نمی‌رود بحران اقتصادی نظیر آن‌چه در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ میلادی اتفاق افتاد پیش بیاید.
شبکه دویچه وله با اشاره به سخنان شولتس از قول وی نوشت: «ما با منابع اقتصادی خوبی که داریم آمادگی مقابله با بحران را داریم اما آن‌چه در حال حاضر با آن مواجهیم صرفا کاهش سرعت رشد اقتصادی است».
به گفته این وزیر آلمانی اگر چیزی نظیر بحران اقتصادی سال‌های  ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در افق دیده شود، برلین قادر است هرآن‌چه لازم است برای مهار آن انجام دهد.
گفته می‌شود که موسسات اقتصادی آلمان قرار است روز چهارشنبه پیش‌بینی‌های خود از رشد اقتصادی سال جاری را بازنگری کرده و احتمالا کاهش دهند.
این در حالی است که میزان تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافته و شاخص‌های معمول نشان می‌دهند که در سه ماهه سوم هم وضعیت اقتصادی بدتر می‌شود؛ روندی که ادامه آن می‌تواند آلمان را دچار رکود اقتصادی کند.
هر چند سال‌هاست که آلمان رشد اقتصادی خوبی داشته و درآمد مالیاتی آن به طور چشمگیری افزایش یافته، اما رشد اقتصادی این کشور در ماه‌های گذشته افت کرده و دیگر از رشد پویای اقتصادی خبری نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha