۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83501390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات سرقت در خراسان شمالی ۴۴ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال میزان کشفیات سرقت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد افزایش داشته که بیشترین سرقت‌ها از اماکن دولتی، مدارس و کارگاه‌های تولید بوده است.

سرهنگ رضا عرب زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی یکهزار و ۸۷۹ سارق در استان دستگیر شدند که ۸۲ درصد آنها اقدام به سرقت از ساختمان های دولتی و خصوصی، مدارس، پارکینگ ها و کارگاه ها می کردند.

وی با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی سرقت احشام در این مدت، افزود: این سرقت ها از یک کبوتر و مرغ تا دام های سنگین را شامل می شود.

وی گفت: یک مورد سرقت در دامداری ها داشتیم که سارقان با بستن دست و پای چوپانان نسبت به سرقت احشام اقدام می کردند که با پیگیری پلیس در خارج از استان دستگیر شدند.

سرهنگ عرب زاده علت اصلی افزایش سرقت ها را شرایط اقتصادی کشور دانست و گفت: برخی بی احتیاطی ها از جمله نداشتن سرایدار و نگهبان بیشترین عامل سرقت از مدارس، ویلاها و باغ ها است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در این راستا با همکاری پلیس پیشگیری برنامه ای تدوین شده تا در آن مشکلات و نواقص حفاظتی این ساختمان ها که منجر به سرقت می شود در شورای تامین مشخص و نسبت به اطلاع رسانی به مالکان و رفع آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: از مجموع سارقان دستگیر شده ۹۹ درصد از داخل استان بوده اند و سرقت های خارج استان بیشتر مربوط به سرقت احشام است.

سرهنگ عرب زاده با اشاره به اجرای ۱۰ طرح مبارزه با سرقت در این مدت، خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۰ باند ساقت نیز متلاشی شد.

در نیمه اول سال جاری ۴۲ هزار و ۵۹ پرونده سرقت در خراسان شمالی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۵ درصدی داشته است.

ط/ ۶۰۴۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha