مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا- انتقاد وزیر نیرو از تبعیض‌ها و نابرابری‌ها، اعلام قرار گرفتن کشور در مسیر رشد از سوی وزیر صنعت، امکان افزایش جمعیت با برقراری تعادل بین کار و خانواده،‌ بازگشت آرامش به کربلا و نجف پس از چند روز اعتراض خیابانی، اقدامات تهران، مسکو و باکو برای راه اندازی کریدور انرژی و اخبار ضد و نقیض در مورد مذاکرات کره شمالی با آمریکا مهمترین خبرهای ۱۲ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********

* یاسوج- وزیر نیرو یکی از رویکردها و راهبردهای اصولی دولت تدبیرو امید و شخص رئیس جمهوری را حرکت در مسیر توسعه متوازن و کاهش فاصله ها در تمامی مناطق و استان های مختلف دانست و تاکید کرد: تحمل نابرابری ها و تبعیض ها امروز برای مردم دردناک تر و سخت تر از تحمل تحریم ها و فشارهای اقتصادی است.

* تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوشبختانه ساخت کالاهای داخل و اهداف آن از سوی بخشهای مختلف جامعه مورد استقبال و حمایت قرار گرفته، تاکید کرد: صنعت و تولید کشور در مسیر رشد قرار گرفته و طبق گزارش بانک جهانی بخش تولید و اقتصاد ایران در بسیاری از شاخص‌ها سیر صعودی دارد.

* زنجان- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در خصوص راهکارها و برنامه‌های کاهش سن ازدواج و افزایش فرزندآوری در خانواده‌ها گفت: مهم‌ترین موضوعی که بر روی آن کار می‌کنیم برقراری تعادل بین کار و خانواده و تصویب قوانینی برای کمک به زنان است که به طور کامل اجرایی شود.

* تهران- بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است، تاکید کرد: گام های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.

* یاسوج - وزیر نیرو گفت که هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه فاضلاب در مناطق مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

* بیرجند- سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: افغانستان در اقتصاد مقاومتی، سیاست همسایگی، مدیریت جهادی و حجم صادراتی اولویت نخست ایران است.

* تهران- فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به پیشرفت های کشورمان در بخش‌های مختلف اعلام کرد: در بخش خودروسازی در این سال‌ها نه تنها نتوانستیم به موفقیت‌ برسیم بلکه در این صنعت پسرفت هم کردیم.

* زنجان - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، گفت: تقوا معیار درجه‌بندی کرامت افراد بوده و در قرآن کریم، به موضوع جنسیت نگاه عادلانه شده است، بر این اساس افتخار می‌کنیم که الگوی زن مسلمان و روابط اجتماعی سالم مبتنی بر نگاه قرآنی را در جامعه پیاده کرده‌ایم.

* تهران - مدیرکل برنامه ریزی و نظارت عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از نام نویسی حدود 2 میلیون و یکصد هزار نفر از متقاضیان زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و توصیه کرد که متقاضیان این سفر زیارتی هرچه زودتر برای نام نویسی به سامانه مراجعه نمایند.

* شهرری- شهردار تهران گفت: ۲ هزار و ۲۸۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران در مرزهای چهارگانه خروجی کشور و شهرهای کربلا، نجف و کوفه وظیفه خدمات رسانی به زائران مراسم پیاده‌ روی اربعین حسین(ع) را برعهده دارند.

اخبار خارجی
**********

* کربلا- نجف- اوضاع کربلا و نجف همراه با بسیاری دیگر از استان های عراق پس از گذشت چند روز از اعتراضات خشونت بار در بغداد و چند شهر دیگر، روز شنبه کاملا آرام گزارش می‌شود.

* تهران- وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان شنبه گفت: باکو، مسکو و تهران در حال آماده سازی برای ایجاد کریدور انرژی شمال - جنوب هستند.

* تهران- رسانه های جهان از روز شنبه به نقل از منابع رسمی و غیر رسمی درباره مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ در سوئد اخبار ضد و نقیض منتشر کردند و این اخبار درحالی منتشر می‌شود که از یک سو کره شمالی گفته که از مذاکرات انصراف داده و از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات خوب و مثبت بوده است.

* نیویورک- سفیر پیشین آمریکا در پرو و استاد علوم سیاسی دانشگاه پنسیلوانیا گفت اطمینان ناپذیر بودن رییس جمهوری آمریکا و تزلزل در مواضع او، عامل شکست هرگونه پیشرفتی برای دیپلماسی میان تهران و واشنگتن بوده است.

* تهران- وزیرخارجه آمریکا روز شنبه در سفر به یونان به ترکیه در مورد آن چه که فعالیت حفاری "غیرقانونی" و "غیرقابل قبول" در قبرس خواند ، هشدار داده است.

* تهران - اکونومیست شنبه شب گزارش داد که غول های بزرگ عرصه فناوری (شرکت های بزرگ در دره سیلیکون) سیاست جدید دولت و مجلس سنا مبنی بر نظارت بیشتر بر شبکه های مجازی و نحوه ارائه محتوی های تجاری به کاربران را بشدت به ضرر فعالیت اقتصادی خود تفسیر می کنند و خواهان تجدید نظر درباره آن هستند.

* تهران- دونالد ترامپ در حالی که بشدت تحت فشار تحقیقات استیضاح قرار دارد، روز شنبه بر کاهش و اخراج تعدادی از کارکنان شورای امنیت ملی تاکید کرد.

* تهران- پلیس اسپانیا روز شنبه یک جوان ۲۳ ساله این کشور را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

* تهران- نتایج تازه ترین نظر سنجی در آلمان نشان می دهد که "آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» مشهور به "آکاکا" (AKK) رهبر حزب دمکرات مسیحی که به عنوان جایگزین احتمالی آنگلا مرکل مطرح شده است، از محبوبیت کافی برای تصدی مسوولیت صدراعظمی برخوردار نیست.

* تهران- شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" بامداد یکشنبه گزارش داد: شلیک چند فروند خمپاره به شهرک صدر در شرق بغداد، دستکم ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.

* تهران- با افزایش فشار بر رئیس جمهوری آمریکا به دلیل رسوایی وی در مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین، دونالد ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت دموکرات ها باید متوقف شوند.

* لندن- نماینده شورای اروپا در امور برگزیت طرح جدید دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا را غیر عملی خواند و گفت که اگر تا چند روز آینده این طرح اصلاح نشود برگزیت بی توافق اجتناب ناپذیر خواهد بود و مسئولیت آن برعهده لندن است.

* تهران- به دنبال سفر هئیت طالبان به اسلام آباد، وزارت خارجه هند روز شنبه اعلام کرد که از مذاکرات صلحی در افغانستان حمایت می کند که نماینده دولت جدید این کشور در آن حضور داشته باشد.

* لندن- پلیس لندن روز شنبه اعلام کرد که ۱۰ کنشگر محیط زیست را به ظن توطئه و برنامه ریزی برای اختلال در نظم عمومی در پایتخت دست‌گیر کرده است.

* بغداد- «فاتن الحلفی» سخنگوی کمیته حمایت از حقوق بشر عراق از کشته شدن ۹۴ نفر در جریان اعتراض‌های اخیر خبر داد و افزود: این تعداد از کشته شدگان مربوط به معترضان و نیروهای امنیتی است که در این کمیته ثبت شده است.

* تهران- ترکیه روز شنبه، پنج آلمانی را به علت ارتباط با یک گروه شبه نظامیان کُرد در این کشور بازداشت کرد.

* تهران- یک مرکز حقوق بشر فلسطینی شنبه شب اعلام کرد، از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت، تاکنون ۳۲۶ فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی شهید شدند.

* نیویورک- وزیر دفاع آمریکا بدون اینکه یافته‌های جدیدی در اختیار داشته باشد، مدعی شد  محققان آمریکایی و سعودی به یافته‌های آنها کمک خواهند کرد که ایران مسئول این حملات است.

* تهران- دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت جامعه جهانی است، شنبه شب امارات را متهم کرد که فرودگاه "مصراته" در شمال غرب این کشور هدف حملات پهپادی قرار داد.

* بغداد- با اقدام دولت و پارلمان عراق برای شنیدن خواسته های معترضان در جلسه روز شنبه پارلمان و موفقیت در جداکردن آنان از گروهی که اغتشاشگران نفوذی و خشونت طلب خوانده شده اند، فضای کلی عراق و از جمله بغداد پایتخت، پس از چهار روز درگیری و آشوب های گاه شدید و گاه پراکنده، در روز پنجم در روندی نسبتا سریع به سمت آرامش  پیش رفت.  

* تهران- منابع محلی یمن شامگاه شنبه گزارش دادند، امارات نیروهای خود را از استان الحدیده در غرب یمن عقب کشیده و راهی شهر "عدن" در جنوب یمن کرده است.

* تهران- با تشدید فشار دموکرات ها برای پیشبرد روند استیضاح دونالد ترامپ، کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید بشدت نگران امنیت شغلی خود هستند.

* تهران- تظاهرات و ناآرامی های اخیر در عراق که از سه شنبه گذشته در شهرهای مختلف این کشور آغاز شده بود پس از ۵ روز فروکش کرده و امروز (شنبه) بغداد روز آرام تری را پشت سر گذاشت.

* تهران- به دنبال سفر هیات طالبان به پاکستان، وزارت خارجه افغانستان روز شنبه اعلام کرد: این سفر هیچ ارتباطی با روند صلح در افغانستان ندارد و تنها برای آزادی گروگان های آمریکایی صورت گرفته است.

* غزه- "زیاد نخاله " دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه مقاومت در سراسر منطقه با همبستگی و تکامل پیش می رود، اظهار کرد: محور مقاومت پشتوانه بزرگی برای جنبش جهاد اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha