شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ساماندهی کنکور است

تهران- ایرنا- معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی تا ۶ ماه آینده نسبت به ساماندهی کنکور اقدام می کند.

ابراهیم سوزنچی کاشانی روز یکشنبه در نشست تخصصی کنکور، چالش ها و راهبردها خاطرنشان کرد: امروز نشست با دانشگاه ها در حال برگزاری است که پذیرنده خروجی سیستم سنجش و پذیرش کشور هستند.
وی ادامه داد: این نشست فردا با مدارس ادامه می یابد و روز سه شنبه با متهمان اصلی ماجرای کنکور یعنی موسسات آمادگی کنکور به پایان می رسد.
کاشانی خاطر نشان کرد: روز گذشته این نشست با مسولان اندیشکده ها برگزار شد.
به گفته وی، شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال ساماندهی کنکور تا ۶ ماه آینده است تا به نقشه راهی برسد و آن را تصویب کند.
معاون ستاد علم و فناوری گفت: این موسسات نسبت به برگزاری چنین جلساتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرده اند.
وی گفت: نتیجه این نشست ها تبدیل به چند سناریو برای اجرا می شود.
استاد دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: برای تصمیم‌گیری مناسب باید مسئله را بشناسیم. در کشور ما برای تصمیم‌گیری برخی مطالعات مقایسه ای صورت می گیرد و در نهایت یک روش برای پیاده سازی انتخاب می شود.
کاشانی اظهار کرد: در این فرایند شورا از مدل های سیاست گذاری در دنیا استفاده می شود. مسئله را از چند زاویه می توان مورد بررسی قرار داد.
به گفته وی، در نشست روز گذشته اعلام شد که سیستم سنجش و پذیرش ایرادی ندارد؛ بلکه حواشی اطراف آن مسئله ایجاد کرده است که کنکور در چهار ساعت ۱۲ سال تلاش یک نفر را بررسی می کند.
وی افزود: با مسئله پیچیده ای در حوزه سیاست گذاری مواجه هستیم و باید دید مسئله اصلی نظام سنجش و پذیرش چیست و چه راهکاری برای حل آن پیشنهاد می شود.

نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها عصر امروز یکشنبه با حضور روسای دانشگاه های کشور و سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل این دبیرخانه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha