چهارمحال و بختیاری به دنبال حضور در لیگ برتر بسکتبال

شهرکرد-ایرنا- مسوولان ورزشی چهارمحال و بختیاری این روزها سخت در تلاش هستند تا دوباره یک تیم از این استان در لیگ برتر بسکتبال ایران حضور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مسوولان ورزشی در این باره نیز نشست‌های مختلف را برگزار کرده‌اند تا بتواند امسال یک تیم در لیگ برتر بسکتبال ایران از این استان معرفی کنند و اعلام می‌کنند، زیرساختهای آن را نیز در مجموعه ورزشی تختی شهرکرد فراهم شده است.

مسوولان ورزشی هنوز راهکارهای جذب حامی مالی را برای تشکیل تیم بسکتبال چهارمحال و بختیاری اعلام نکرده‌اند اما زمزمه های مبنی بر همراهی شورای اسلامی شهر با ورزش مرکز استان شنیده می‌شود. 

زمانی که تیم بسکتبال چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر حضور داشت ، هر ساله از این تیم ۳ تا ۴ بازیکن به عضویت تیم ملی در می‌آمد و بهنام یخچالی، رسول مظفری و محمد جمشیدی بازیکن تیم ملی متعلق به زمان حضور چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر است.

در یک دهه اخیر یکی از دلایلی که جوانان را بیشتر به سمت ورزشگاه تختی شهرکرد می کشاند، حضور در لیگ برتر بسکتبال بود و هر پنجشنبه که تیم بسکتبال شهرکرد بازی داشت دهها نفر از جوانان راهی ورزشگاه میشدند. 

بازیکنان خارجی تیمهای لیگ برتر بسکتبال ایران همواره از شهرکرد به عنوان سخت ترین تیم یاد می کردند و تماشاگران شهرکردی را در ایجاد شور و هیجان، بی نظیر می دانستند. 
بازیکنان امتیاز آوری همچون «گرت جوزف» با ۲۱۷ سانتیمتر قد ، «آندره پیت»، «جمال هانتر» ، «ویتا مارش»، «تونی مدیسن» ، «مایک جونز»، «جورج واشنگتن»، «کوین جانسون» و «وینست جونز» در برابر تماشاگران شهرکردی روزهای مشکلی را داشتند. 
تونی مدیسن بازیکنی که درهر بازی به طور متوسط ۴۰ امتیاز برای تیمش کسب می کرد به شهرکرد که می رسید، اسیر بازیکنان وتماشاگران شهرکردی می شد و در سه بازی در شهرکرد تنها موفق به کسب ۲۸ امتیاز شد. 
دوره سوم بسکتبال چهارمحال و بختیاری در دهه ۹۰ گونه ای دیگر آغاز شد، تلخ و فراموش شدنی، بی آنکه از هیاهوی بسکتبال دهه ۸۰ چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر نامی وجود داشته باشد. 
نبود اسپانسر مالی ، تیم لیگ برتری بسکتبال در شهرکرد را به فراموشی سپرد و بازیکنان مطرح از این تیم به استانهای دیگر کوچ کردند. 

حالا اگر قرار است تیم بسکتبال شهرکرد در لیگ برتر پس از یک وقفه 10 ساله حضور یابد، نیازمند یک حامی مالی قوی است تا بتواند دوباره شور ورزشی را به سکوهای ورزشگاه تختی شهرکرد بکشاند.

تماشای بسکتبال برای تماشاگران آنقدر اهمیت دارد که میتواند خانوادهها را به ورزشگاه بکشاند و شاید شهرکرد نخستین شهر ایران بود که در مسابقات بسکتبال بانوان یک قسمت از مجموعه ورزشی به تماشای مسابقات می پرداختند. 

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۶ بازیکن چهارمحال و بختیاری در تیم های لیگ برتر بسکتبال ایران حضور دارند و این نشان از پتانسیل بسکتبال استان دارد. 

چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۴۰ ورزشکار سازمان یافته است و هم اکنون تیم فوتبال دیریژنو فرخشهر از این استان در لیگ برتر بانوان به عنوان تنها تیم لیگ برتری حضور دارد.
۲۰۹۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha