۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83508308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۵۲ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی به منابع طبیعی سمنان

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال و سال گذشته بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به این شهرستان اختصاص یافت.

معصومه منظمی عصر سه‌شنبه در پایان بازدید خبرنگاران از طرح‌های کنترل و پخش سیلاب در حوزه آبخیزداری سمنان، با اشاره به طرح‌های آبخیزداری این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی  یک طرح آبخیزداری شناسایی و عملیاتی شد و امسال اجرای طرح آبخیزداری در ۲ حوضه افزایش یافت .

وی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان سمنان ضمن مدیریت سیلاب و کاهش خسارت‌های ناشی از آن، موجب حفظ منابع پایه آب و خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان تصریح کرد: اجرای عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی امسال با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۷۶۳ حوضه آبخیز زردتل، حوضه آبخیز شهرک صنعتی با وسعت ۹ هزار و ۸۴۷ هکتار، حوضه آبخیز چاشتخوران  با وسعت ۱۳ هزار و ۷۴۶  هکتار و حوضه آبخیز آبخوری ۱۱ هزار و ۸۱۱  هکتار، چهار حوضه آبخیز شهرستان سمنان است که تاکنون برای آنها مطالعات تفصیلی و اجرایی انجام شده است.

منظمی افزود: امسال اجرای عملیات  سنگ وملات، تور سنگی، کپه‌کاری، حفاظت و قرق  از جمله طرح‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان در ۲ حوضه آبخیز شهرک صنعتی و چاشتخوران است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۷۴ هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۳۵۸ هزار و ۱۰۶ هکتار در حوضه سیل خیز قرار دارد و اجرای طرح‌های آبخیزداری موجب کاهش سرعت سیلاب و مهار روان آب‌، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش خسارت ناشی از سیل می‌شود.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سمنان یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۷۴ هکتار است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

اخبار مرتبط