۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83508774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش مکرون به افراط گرایی

۱۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۴
کد خبر: 83508774
واکنش مکرون به افراط گرایی

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به کشته شدن چهار نیروی پلیس این کشور به دست یک افسر امنیتی، بر لزوم "مبارزه بی امان" علیه افراط گرایان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «امانوئل مکرون» روز سه شنبه در آیین ادای احترام به چهار پلیس فرانسه که پنجشنبه گذشته بر اثر ضربات چاقوی یک مهاجم که خود از افسران امنیتی این کشور بود، کشته شدند؛ گفت: ما مبارزه ای بی امان در مواجهه با تروریسم خواهیم داشت.

او در این آیین که در مقر پلیس در نزدیکی کلیسای جامع نوتردام ( جایی که حمله در این مکان صورت گرفته بود) گفت: این مساله که «میکائیل هارپون» عامل قتل چهار پلیس فرانسه که از سال 2003 برای پلیس کار کرده بود، موفق شده حمله ای را در همان مکانی که ما تروریست ها و جنایتکاران را دنبال می کنیم انجام دهد، غیرقابل تصور و غیرقابل قبول است.

این حمله در مقر پلیس ، فرانسه را شوکه کرد. در جایی که دولت برای پاسخگویی در این رابطه که چگونه افراط گرایی بدون توجه به وجود آن رخ داد، تحت فشار قرار می گیرد. هارپون ، پدر 2 فرزند ، در ماه های قبل از حمله هفته گذشته با یک فرد سلفی تندرو در تماس نزدیک بود.

روزنامه "لو پاریزین" فرانسه روز سه شنبه گزارش کرد که در بین اموال هارپون یک "یو.اس.بی" حاوی اطلاعات و جزئیات مربوط به 10ها تن از همکارانش یافت شده است. این یو.اس.بی، همچنین حاوی چندین فیلم تبلیغاتی مربوط به داعش بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به چهار قربانی این حمله شامل "دامین ارنست"، "آنتونی لانسلو"، "آئورلیا تری فیرو" و "بریس لو مسم" در مراسم یادبود مقام "لژیون افتخار" بالاترین غیرنظامی فرانسه اعطا شد.

به دنبال حادثه پنجشنبه گذشته در مقر پلیس در منطقه "سیته" فرانسه که نتایج تحقیقات انجام شده ماهیت آن را تروریستی خوانده، وزیر کشور فرانسه روز گذشته نسبت به افزایش خطر اقدام تروریستی در این کشور هشدار داد.

گفته می‌شود «میکائیل هارپون» پیشتر، از حمله به هفته نامه طنز شارلی ابدو که در ژوئیه سال ۲۰۱۵ رخ داد، به صورت واضح در مقابل همکاران خود حمایت کرده بود.

نخست وزیر فرانسه هم روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: قرار است یک طرح جدید برای شناسایی افراد افراطی در فرانسه راه اندازی و برای شناسایی افراد افراطی در اداره پلیس و سرویس‌های امنیتی این کشور چاره اندیشی شود.

به گفته «ادوارد فیلیپ» ماموریت‌ شناسایی و تشخیص افراد افراطی در دو حوزه اداره اطلاعات پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه بزودی انجام می شود.

«میکائیل هارپون» (Mickaël Harpon) روز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه(سوم اکتبر) به مقر پلیس در منطقه "سیته" پاریس حمله کرد.  او از سال ۲۰۰۳ در واحد مدیریت اطلاعات مقر پلیس پاریس مشغول به کار بود. فرد مهاجم به مقر پلیس پاریس، سابقه کیفری نداشت اما یک بار به دلیل خشونت خانگی به دادسرا احضار شده بود.

هارپون در حمله روز پنجشنبه خود به مقر پلیس پاریس، چهار تن از همکاران خود را با چاقو به قتل رساند و خود نیز توسط یک افسر کارآموز پلیس کشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha