کارشناس سوری: کُردها مناطق تحت کنترل خود را به ارتش سوریه واگذار کنند

بیروت- ایرنا- یک کارشناس سوری با اشاره به حمله ترکیه به شمال سوریه گفت: تنها گزینه کُردهای سوریه، فراخواندن دولت مرکزی و تحویل حاکمیت مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به دولت و ارتش است.

"میخائیل عوض" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که این گزینه عملی شود، عملیات ترکیه به مثابه جنگ و تجاوز خواهد بود و امکان مهار و توقف آن بر اساس حقوق مشروع دولت سوریه امکان پذیر خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: این اقدام از طریق پیوستن نیروهای قسد به یگان های ارتش و تحت پشتیبانی متحدان دولت مرکزی سوریه انجام خواهد گرفت و برتری به نفع ارتش سوریه خواهد بود.

عوض ادامه داد: به این ترتیب زمینه متوقف کردن تجاوز ترکیه و آغاز عملیات فرسایش نظامی آن فراهم می شود و می توان به منظور ملزم کردن ترکیه به توقف تجاوز و عقب نشینی از خاک سوریه سقف خواسته ها را بالا برد.

وی یادآور شد: ترکیه پیش از این پایبندی خود را به بیانیه های نشست آستانه مبنی بر لزوم حفظ حاکمیت و وحدت اراضی سوریه اعلام کرده است و نمی تواند آنچه را که به آن متعهد شده و امضا کرده است زیر پا بگذارد.

این کارشناس سوری در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد : به نظر می رسد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هیچ دستاوردی نداشته باشد و فاقد  هرگونه حمایت و پشتیبانی داخلی، منطقه ای و نیز بین المللی است. ترکیه با این اقدام، خود را وارد درگیری های مسلحانه بی نتیجه و بدون دستاورد کرده است.

وی گفت: نه روسیه و نه ایران و نیز سوریه حامی عملیات ترکیه نخواهند بود بلکه مخالفت خود را اعلام کرده و آن را مردود دانسته اند.

عوض در عین حال گفت: امیدواریم کُردها نیز از عاقبت تکیه کردن به آمریکا و امید بستن به آن درس بگیرند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha