برگرفته از وصیت‌نامه شهید اشرفی: روحانیت پیشتاز انقلاب اسلامی است

سمنان- ایرنا- شهید اکبر اشرفی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به ملت، آورده است: امام را تنها نگذارید و همیشه در صحنه حاضر باشید، تا توطئه‌گران آرزوی خود را به گور ببرند و از روحانیت متعهد و مسئول جدا نشوند چون این روحانیت پیشتاز انقلاب اسلامی بود.

شهید اشرفی، فرزند محمد حسین و شاهزاده خانم، دهم آبان ۱۳۳۰ در روستای قلعه آقا عبدالله از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای پایبند به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام، تا چهارم ابتدایی بیشتر درس نخواند و از آن پس برای کمک به تامین مخارج خانواده از سنین پایین مشغول به کار و تلاش در روستا شد و در سنین جوانی در کارخانه ذوب آهن مشغول به کار شد.

شهید اشرفی، مهربان و اهل ذوق و هنر بود، در رعایت اخلاق و احترام به بزرگترها تعصب خاص داشت و در محفل‌های سیاسی شرکت می‌کرد.

 این شهید جلیل القدر در حال که ازدواج کرده و متاهل بود، دفاع از خاک میهن اسلامی را وظیفه‌ای بر دوش خود می دانست و برای ادای دین خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بسیجی از طرف سپاه شاهرود رهسپار میدان نبرد حق علیه باطل شد.

شهیدی اشرفی به عنوان رزمنده در دفاع از خاک میهن اسلامی در بخش‌های مختلف ایفای نقش کرد و در آخرین اعزام خود به جبهه پس از یک ماه و ۲۶ روز دفاع شجاعانه پا به پای دیگر رزمندگان در دفاع از خاک وطن، سرانجام در بیست و پنجم تیر ۱۳۶۰ در در عملیات پدافندی در منطقه گیلانغرب- چغالوند اثر اصابت ترکش  به دوستان شهیدش پیوست.

این شهید والامقام در بخشی از وصیت نامه خود با اشاره به آیه قرآن کریم  گفته است:  اوست خدایی که رسول خدا را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم  تسلط و برتری دهد، هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند.

وی در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خویش آورده است: اینجانب، وصیت نامه خود با نام خدا و با یاد امام خمینی آغاز می کنم و به جبهه جنگ حق علیه باطل عازم می شوم که با نثار خون ناقابل خود به این نابخردان و بی دینان بفهمانم که اگر نبودم در صحرای کربلا یاری امام حسین رهبر آزاد مردان را نمایم امروز با ندای حسین زمانم خمینی بت شکن فریاد لبیک را سر می دهم و تا آخرین قطره خونم دست از چنین رهبری و چنین مکتبی نخواهم کشید.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار ، در گلزار شهدای زادگاهش واقع در روستای قلعه آقا عبدالله شهرستان شاهرود به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

۷۳۴۲/۷۴۰۸

اخبار مرتبط