مسخره باز جدی به ماجرای نیمروز نزدیک شد

تهران- ایرنا- پس از ۲ هفته صدرنشینی قاطع «ماجرای نیمروز؛ رد خون» در گیشه سینماها این هفته «مسخره باز» در میزان فروش به این فیلم نزدیک شد.

بررسی آمار فروش هفتگی سینماها حکایت از استقبال مخاطبان هنر هفتم از آثاره تازه اکران شده دارد اما همچنان «ماجرای نیمروز؛ رد خون» در صدر گیشه جا خوش کرده است.

این فیلم با نمایش در ۱۸۰ سالن سینما در سومین هفته ۹۰۳ میلیون تومان فروخت. رد خون در مجموع نیز فروش ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه می‌شوند. با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد…

در این فیلم هنرمندانی چون جواد عزتی، بهنوش طباطبایی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، مهدی زمین‌پرداز، هستی مهدوی و حسین مهری ایفای نقش کرده اند.

اما فیلم سینمایی «مسخره باز» نیز در نخستین هفته اکران خود با فروش ۸۷۸ میلیون تومانی در دره دوم پرفروش‌ها قرار گرفت.

این فیلم به کارگردانی همایون غنی‌زاده با نمایش در ۶۰ سالن سینما حالا خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و در هفته آتی با افزایش سالن‌های سینما احتمالا فروش بهتری از این را نیز تجربه خواهد کرد.

هدیه تهرانی، صابر ابر، بابک حمیدیان، علی نصیریان، محسن حسینی، رضا کیانیان، داریوش موفق، فرزان جلالی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو پرورشگاه صدام می کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

مسخره‌باز داستان جوانی (صابر ابر) شیفته‌ی بازیگری است که در یک سلمانی کار می‌کند و شب‌ها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری می‌پردازد. صاحب‌کار او کاظم آقا(علی نصیریان) که فردی معتقد به اصول اخلاقی است سر ماجرایی با سرهنگ کیانی از قدیم‌الایام مشکل دارد. مانفر د(داریوش موفق) که دوست و کارچاق‌کن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و بیان می‌کند که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب می‌خرد.

اما جایگاه سوم فیلم پرفروش هفته به گیشه کلوپ همسران به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده اختصاص دارد که این هفته ۳۵۳ میلیون تومانی فروخته است.

این فیلم در چهارمین هفته فروش در ۱۲۴ سالن سینما توانست یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان فروش کند.

میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور، رضا بنفشه‌خواه و گوهر خیراندیش بازیگران این فیلم سینمایی را تشکیل می دهند.

فیلم کلوپ همسران داستان سه مرد است که در اجتماع از موقعیت عالی، قدرت و اقتدار برخوردار بوده ولی در منزل از همسران خود بشدت حساب می برند تا اینکه روزی گیر کردن این سه مرد در آسانسور با یک خانم غریبه سرآغاز فرار از دست همسرانشان می شود. آنها به کمک یک گروگان گیر به جزیره کیش پناه می برند و ...

فیلم سینمایی درخونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی نیز در دومین هفته فروش خود با استقبال مواجه شد و ۳۲۸ میلیون تومان فروخت. درخونگاه نمایش خود را در دومین هفته با ۱۰۲ سالن سینما پیگیری کرده است.

این فیلم که داستان آن در اوایل انقلاب روایت می‌شود ماجرای رضا است که تازه از ژاپن برگشته و می‌خواهد با پول‌هایی که درآورده زندگی جدید را آغاز کند. در خلاصه داستان آن آمده «ظهری می‌آید، تا بسازد! اگر نبازد...»

امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی نیا، نادر فلاح، محمود جعفری، منصور شهبازی، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضی و پانته آپناهی‌ها بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اما تازه‌ترین ساخته رسول صدرعاملی در دومین هفته فروش جایگاهی بهتر از پنجمی  در جدول پرفروش ها هفته پیدا نکرد.

سال دوم دانشکده من با نمایش در ۱۰۵ سالن سینما این هفته ۲۴۶ میلیون تومان فروخت و این احتمال را تقویت کرد که این اثر صدرعاملی نیز مانند دیگر آثار این کارگردان سینما مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

این فیلم روایت مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده است که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند...

سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش خلق و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رده ششم پرفروش‌های این هفته نیز به مردی بدون سایه ساخته علیرضا رییسیان اختصاص دارد که در چهارمین هفته نمایش در ۶۲ سالن سینما ۱۵۱ میلیون تومان فروخته است. این فیلم در مجموع نیز فروش یک میلیارد و ۱۳۱ میلیون تومان را تجربه کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است ماهان کوشیار درگیر ساخت فیلمی درباره قتل‌های زنجیره‌ای است که زندگی اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لیلا حاتمی، امیر آقایی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و نسیم ادبی بازیگران فیلم مردی بدون سایه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha