۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 83526408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ درگیری ترکیه و کردهای سوریه را به دعوای کودکان تشبیه کرد

تهران – ایرنا – رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه خبری فاکس نیوز با تشبیه درگیری اخیر ترکیه و کردهای سوریه به دعوای کودکان، اذعان کرد که برای حصول به توافق آتش بس لازم بود تا مدتی جلوی درگیری طرفین را نگیرند.

مجری فاکس نیوز در مصاحبه دیشب (۲۹ مهر) خطاب به دونالد ترامپ مدعی شد: ایران پهپاد ما را سرنگون کرد و نفتکش ها را به گروگان گرفته اند.

ترامپ درصدد توضیح ادعای مجری برآمد و گفت: آنها (ایرانی ها) نفتکش های ما را گروگان نگرفته اند.

وی در مورد عدم وابستگی آمریکا در حوزه انرژی و کاهش اهمیت ژئوپلتیک تنگه هرمز برای این کشور گفت: ما کشتی کمتری در آنجا داریم و از زمانی که بر سر کار آمدم، از لحاظ انرژی مستقل شده ایم و (ایرانی ها) شاهد کشتی آمریکایی کمتری هستند.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت: من می خواهم سربازان را به کشور بازگردانم. قرار بود که (نیروهای آمریکایی) برای ۳۰ روز در (سوریه) باشند و ۱۰ سال است که آنجا مستقر هستند. در افغانستان هم که تعداد نیروها را به شدت کاهش می دهیم، ۲۰ سال است حضور داریم.

وی بار دیگر مدعی شد که عامل از بین بردن داعش بوده و اکنون زمان آن فرا رسیده که سربازان آمریکائی به خانه شان بازگردانده شوند.

وی درگیری اخیر نیروهای دولت ترکیه با نیروهای دموکراتیک سوریه را همانند دعوای دو کودک در زمین بازی دانست و گفت: می گذارید که چند دقیقه ای با هم دعوا کنند و بعد جدایشان می کنید. اینگونه بهتر می توان به توافق دست یافت.

ترامپ دیروز و در جلسه کابینه گفت که آمریکا "هرگز توافق نکرده بود که از کردها تا ابد حمایت کند. ما قصد نداریم موضع‌گیری کنیم. بگذارید خودشان بجنگند."

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال سوریه حمله کرد.

در پی حمله ترکیه به شمال سوریه، آمریکا تحریم‌هایی علیه آنکارا وضع کرد. مایک پنس معاون ترامپ هفته گذشته در سفر به ترکیه گفت که دولت آنکارا با آتش ‌بسی پنج روزه موافقت کرده تا شبه‌نظامیان کرد از ناحیه‌ای که ترکیه قصد ایجاد منطقه امن را دارد، خارج شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha