۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83526532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش به دنبال مشارکت مالی خانواده‌ها نیست

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: هدف این وزارتخانه برای تعامل با خانواده‌ها مشارکت مالی نیست، بلکه خواستار افزایش حضور چشمگیر آنها در این عرصه هستیم تا بتوانیم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

  «محسن حاجی‌میرزایی» روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ما در آموزش و پرورش بر این باوریم که تحقق واقعی تربیت بدون مشارکت خانواده‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به سرعت پیشرفت علم و فناوری، دسترسی دانش آموزان بیشتر شده و اگر به صورت سازمان‌یافته اقداماتی انجام نشود، جریان تربیت با کاستی همراه می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درمورد تعداد پایین مدارس استثنایی برای دانش‌آموزان بیماری اوتیسم، گفت: اخیرا برآوردی از میزان دانش آموزان اوتیسمی انجام شده است، این افراد در مدارس استثنایی با توجه به بهره هوشی که دارند، آموزش می‌بینند.

حاجی میرزایی یادآور شد: این دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت باید در کودکی شناسایی و به آموزش و پرورش اعلام شوند تا برنامه‌ریزی بهتری برای آنها انجام شود.

وی درباره مشکلات سرویس مدارس در سامانه سپند نیز اظهارداشت: مشکلات این سامانه باید بررسی شود ولی در این مدت یک ماهه درباره مشکلات گزارشی دریافت نکرده‌ام.

وزیر آموزش و پرورش افزود: درصورت وجود  اختلال در سرویس مدرسه تا زمانی که به یک نظم واحدی برسد موضوع به سرعت پیگیری و برطرف می شود. در این زمینه نیز با وزارت کشور تعامل و همکاری های خوبی داشته ایم.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر کمبود معلم در مدارس گفت: ما برای جبران کمبود معلم روش‌های متنوعی داریم که بخشی از طریق اضافه تدریس تامین می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام متناسب با کلاس‌ها انجام و تعدادی از مربیان پیش دبستانی و سوادآموزی را تبدیل وضعیت خواهیم کرد که لیست آنها مرتب شده و بر اساس نیاز منطقه آنها را به کار خواهیم گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در دولت در حال بررسی است و هر زمان اجرایی شود، اعمال آن از اول مهر است.

حاجی میرزایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص کاهش مدل‌های مدرسه گفت: ما در حقیقت دو نوع مدرسه داریم که مدارس دولتی و مدارس غیردولتی هستند البته مدارس غیردولتی وضعیت‌های متفاوتی دارند که بر اساس اقتضائاتی ایجاد شده‌ که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان برای حمایت از آموزش و پرورش طرح‌هایی ارائه می‌دهند که مداخله در امر آموزش و پرورش است و بعضی از این موارد در قالب طرح قابل تحقق در این وزارتخانه نیست.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد ما نباید جمع یک میلیون نفری را با تصمیماتی دچار مشکل کنیم و درخواست می‌کنیم برای ارائه طرح‌ها با آموزش و پرورش همکاری و تعامل کنند تا وضعیت بهتری داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha