۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83528499
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت توجه به اقتصاد فضای مجازی

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83528499
ضرورت توجه به اقتصاد فضای مجازی

ارومیه – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به سهم فزاینده اینترنت در زندگی مردم، گفت: تولید محتوای مطلوب و توجه به اقتصاد فضای مجازی بسیاری از چالش‌های سایبری را مرتفع می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در ۱۲۱ امین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر نزدیک به سه ساعت از زندگی مردم با اینترنت، بیش از یک ساعت با رادیو و تلویزیون و کمتر از یک ربع ساعت با کتاب سپری می‌شود که نشان دهنده اثرگذاری فضای مجازی در بین مردم است اما توجه به مقوله بهره‌وری و کسب درآمد در این فضا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تولید محتوا در فضای مجازی در زمینه‌های متن، صوت، ویدیو و گرافیک در برخی از کشورها از جمله هندوستان به درآمدزایی رسیده است و باید مدیران و مسئولان مرتبط در این خصوص مهارت لازم را کسب و برای کسب و کارهای اینترنتی برنامه ارایه کنند.

وی بیان کرد: کارشناسانی که ادارات برای حضور در کارگروه فضای مجازی استان معرفی می‌کنند نیز باید در این چهار زمینه زبده بوده و به این چهار مهارت تسلط داشته باشند.

دبیر کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: گام‌های خوبی در راستای ساماندهی فضای مجازی برداشته شده و باید با توجه به نیازهای موجود، این فضا عمیق‌تر بازشناسی شود.

مصطفی محمودی افزود: نیازمند همفکری، تعامل، تولید فکر در فضای مجازی هستیم و باید افراد زبده در این خصوص پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: نبود آموزش کافی برای مردم در خصوص استفاده از فضای مجازی و مشکل مالی در تولید محتوا از چالش‌های این بخش است.

وی بیان کرد: برای شناسایی و توانمندسازی و استفاده از تولید محتوا و ارائه خدمات قوی در فضای مجازی به هم‌افزایی و همفکری دستگاه‌ها، ظرفیت مردمی و بخش خصوصی نیاز داریم.

محمودی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در سال جاری آغاز طرح آموزش افراد سه تا ۳۰ سال در خصوص فضای مجازی و تولید محتوا در این فضاست.

مواجهه امروزی با فضای مجازی که به گفته کارشناسان و صاحب‌نظران به عرصه حقیقی زندگی بشر تبدیل شده، چالش‌­هایی را در جامعه ایجاد کرده است که حاصل توسعه سریع اینترنت و شبکه­های اجتماعی و پایین بودن دانش رسانه­‌ای جامعه است؛ تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به اقتصاد فضای مجازی نیز با هدف رفع برخی از این چالش‌ها در شورای فرهنگ عمومی این استان مطرح شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha