رهبر مسیحیان مارونی لبنان: به یک دولت کوچک و شایسته نیاز داریم

بیروت- ایرنا- کاردینال "بشاره پطرس الراعی" رهبر مسیحیان مارونی لبنان با استقبال از سخنان امروز (پنجشنبه) "میشل عون" رئیس جمهوری کشورش، گفت: لبنان به یک دولت کوچک، بی‌طرف و شایسته نیاز دارد تا کشور را نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری المیادین، پس از سخنرانی ظهر امروز میشل عون خطاب به تظاهرکنندگان، کاردینال بشاره الراعی گفت: از سخنان رئیس جمهوری مبنی بر مبارزه با فساد و بازگرداندن دارایی های به غارت رفته و نیز نجات اوضاع مالی احساس آرامش خاطر می کنیم.

وی همچنین دعوت میشل عون از تظاهرکنندگان به گفت وگو را ستود و گفت: ما سخنان رئیس جمهوری مبنی بر بازنگری در اوضاع کنونی دولت را تأیید می کنیم و امروز یک دولت کوچک و بی‌طرف و شایسته که لبنان را نجات دهد، مطلوب و مورد نظر است.

میشل عون در سخنان ظهر امروز بر لزوم مبارزه با فساد و بازخواست تمام کسانی که دارایی های کشور را به غارت برده اند، تأکید کرد و تظاهرکنندگان را به گفت وگو فرا خواند.

"سعد حریری" نخست وزیر لبنان نیز در تماس تلفنی با میشل عون از دعوت به بازنگری در دولت استقبال کرد.

لبنان از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی، صحنه تظاهراتی است که شهرهای مختلف از جمله طرابلس در شمال، صور، صیدا و نبطیه در جنوب و بعلبک در شرق را فرا گرفته است و همچنان ادامه دارد.

تظاهرات در بیروت بیشتر در میدان ریاض الصلح و مقابل بانک مرکزی در مرکز پایتخت متمرکز است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha