۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۸
کد خبر: 83535816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترکیه ؛ گشت‌زنی مشترک با روس‌ها و درگیری با سوری‌ها

تهران- ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در حالی از آغاز گشت‌زنی مشترک نیروهای نظامی این کشور و روسیه در شمال سوریه از جمعه آینده خبر داده که به گفته منابع سوری،‌امروز (چهارشنبه) ارتش های ترکیه و سوریه در حومه شهر "رأس العین" با یکدیگر وارد درگیری‌هایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای نظامی ترکیه و سوریه در منطقه "تل الورد" در حومه شهر راهبردی "راس العین" در شمال سوریه وارد درگیری شده اند؛ پیشتر این منطقه شاهد کوچ بسیاری از ساکنان خود بود.

از سوی دیگر ارتش ترکیه و نیروهای تحت امر آن موسوم به "ارتش آزاد سوریه" کنترل دو روستای "المحمودیه" و "الدربو" را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد که با وجود توافق به عمل آمده با روسیه برای خروج مسلحان کرد از محدوده ۳۰ کیلومتری از مرز سوریه و ترکیه، این نیروها هنوز به طور کامل مناطق مدنظر را تخلیه نکرده اند.

وی افزود: ترکیه انجام عملیات علیه مواضع یگان های مدافع خلق (ی. پ. گ) را از حقوق خود می داند و قرار است از جمعه آینده گشت زنی های مشترک میان نیروهای نظامی روسیه و ترکیه در عمق ۷ کیلومتری سوریه آغاز شود.

پیشتر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا در اولین فرصت گام های پیش رو در خصوص شمال سوریه را با مسکو مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرده بود که قرار است یک هیات نظامی از روسیه برای گفت و گو در خصوص گشت زنی های مشترک میان دو کشور در شمال سوریه وارد ترکیه شود.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر، به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha