۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83536643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ آبان محور استکبارستیزی در جهان است

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: ۱۳ آبان نماد روحیه انقلابی‌گری ملت ایران و محور استکبارستیزی در جهان است.

محمود زمانی روز پنج‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در گلزار شهدای تکاب افزود: امروز باید روحیه استکبارستیزی و انقلابی‌گری ملت ایران در بین دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان و آحاد مختلف جامعه حفظ و ترویج‌ شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان نماد مقاومت ملت ایران است اظهار داشت: ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی و رشادت‌های رزمندگان اسلام باید با برگزاری یادواره‌ها و برنامههای مختلف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به نسل جدید و جوان انقلاب اسلامی بازگو شود.

فرماندار تکاب بیان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس و آرمان‌های شهدا را سرلوحه کار، تحصیل و زندگی خود قرار دهند.

«زمانی»، افزود: در دورانی که دشمنان به دنبال انقلاب‌زدایی و تخریب ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند باید برای ترویج و تثبیت انقلاب اسلامی و اقتدار هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مسیر انسجام سیاسی و اجتماعی حرکت‌کنیم و مراقب باشیم از صحبت‌ها و اظهاراتمان سوء‌استفاده نشود.

وی با بیان اینکه در شهرستان تکاب اقوام مختلف کرد و ترک، شیعه و سنی و اهل حق با وحدت و اتحاد در کنار هم زندگی می‌کنند اظهار داشت: آحاد مختلف مردم و مسوولان باید در مسیر تداوم و تقویت این وحدت با صلابت هرچه بیشتر حرکت کنند.

۱۳ آبان به مناسبت شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان به دست رژیم طاغوت در سال ۱۳۵۷و سالروز تسخیر لانه جاسوسی و سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸ به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده و هشتم آبان ماه نیز سالروز شهادت شهید حسین فهمیده در دوران دفاع مقدس است که به‌همین مناسبت هفتم تا سیزدهم آبان‌ماه به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۵۰ شهید از جمله ۲۳ شهید دانش‌آموز و ۶ شهید معلم به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha