۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83536920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- معاون مدیرکل دفتر امور روستایی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۶ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های این استان واریز شد.

به گزارش ایرنا، رضا مقصد روز پنجشنبه در نشست مشورتی و کارگاه آموزشی دهیاران روستاهای تکاب افزود: این میزان اعتبار از آغاز اجرای قانون مالیات‌ بر ارزش افزوده در سال ۱۳۸۸ تا سال‌جاری به دهیاری‌های آذربایجان‌غربی پرداخت شده که ۸۰ درصد از آن در دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ بیش از یکهزار میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۵۹۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های آذربایجان‌غربی واریز شده است اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع اعتباری دولت و جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران، میزان اعتبارات واریز شده به حساب دهیاری‌ها در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ از کاهش ۴۰ درصدی برخوردار است.

معاون مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: دهیاری‌ها یک نهاد عمومی خودکفا و خودگران هستند و نباید همواره به بودجه دولتی وابسته باشند بلکه باید در مسیر ایجاد درآمد پایدار برای توسعه روستا فعالیت کنند.

فرماندار تکاب نیز در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه دهیاران در خط مقدم خدمات‌رسانی دولت به روستاها هستند و نقش مهمی در توسعه و آبادانی مناطق دارند گفت: دهیاران باید به با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و بخشداران به دنبال رفع مشکلات، رسیدگی و تحقق مطالبات مردمی، توسعه زیرساخت‌ها و رونق کسب و کارهای روستایی و ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها باشند.

محمود زمانی افزود: دهیاران باید با استفاده از نخبگان ابزاری و علمی روستای محل سکونت خود یک هیات اندیشه‌ورز برای شتاب بخشیدن به پیشبرد اهداف توسعه روستا تشکیل دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت‌های مردمی و ایجاد خلاقیت در عمران روستایی ضروری است، بیان کرد: دهیاران می‌توانند با بهره‌گیری از تولیدات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خاص روستای خود یک طرح جامع و کاربردی برای ایجاد اشتغال پایدار تهیه کرده و این طرح را با همکاری بخشداران و معاونت امور دهیاری وزارت کشور در جهت رفع بیکاری از منطقه اجرا کنند.

فرماندار تکاب با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف اظهار داشت: تکاب دارای ۲ معدن بزرگ طلا و بیش از ۵۰ معدن سنگ است و بیش از ۱۴۰ تن ذخیره طلا دارد که ۳۸ درصد کل ذخایر طلای کشور را شامل می‌شود.

«زمانی» با بیان اینکه تکاب در بخش‌های کشاورزی و دامداری، صنایع دستی و گردشگری نیز از قطب‌های مهم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود ادامه داد: خام فروشی مواد و تولیدات بخش‌های مختلف و نبود صنایع تبدیلی و صنایع وابسته به معادن طلا و سنگ از مهمترین مشکلات فرآوری توسعه این شهرستان است که پرداختن به آن برنامه‌ریزی جدی و راهبردهای عملیاتی می‌طلبد.

۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ هم‌اینک ۲ هزار دهیاری در روستاهای این استان فعالیت می‌کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان و ۱۰۲ روستا با ۳۶هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha