۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83537329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکایت کشاورزان آلمانی از مرکل رد شد

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
کد خبر: 83537329
شکایت کشاورزان آلمانی از مرکل رد شد

تهران - ایرنا - دادگاهی در برلین شکایت کشاورزان آلمانی از «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را مبنی بر کم کاری دولت در کاهش گازهای گلخانه ای و آسیب دیدن محصولات کشاوزی رد کرد.

دادگاهی در برلین شکایت کشاورزان از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را رد کرد. این کشاورزان با حمایت گروه فعال محیط زیست «صلح سبز» از ناتوانی دولت در رسیدن به اهداف تعیین شده برای کاهش گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ میلادی شکایت کرده بودند.
به نوشته وبگاه دویچه وله، این کشاورزان می‌گویند دولت با عدم تحقق برنامه کاهش آلاینده‌ها به تولید محصولات رزاعی آسیب زده و حقوق اساسی آنها را نقض کرده است.
دادگاه اداری برلین در حکم خود تصریح کرد که اهداف تعیین شده برای کاهش گازهای گلخانه‌ای با الزامات قانونی همراه نبوده است.
قضات همچنین می‌گویند، شواهد مشخصی که نشان بدهد محصولات کشاورزان در اثر خشکسالی، باران‌های شدید و یا گرما آسیب دیده، به دست نیامده است.
هفته گذشته نیز هزاران کشاورز آلمانی با تراکتورهای خود در شهرهای مختلف این کشور به خیابان ها آمده و علیه سیاست های دولت در بخش کشاورزی تظاهرات کردند.

بر این اساس هزاران کشاورز با تراکتورهای خود به خیابان های شهرهای بزرگ آلمان آمده و خواهان توقف این برنامه ها شدند.
پلیس شهر بن اعلام کرد در این شهر حدود چهار هزار معترض گردهم آمدند که بسیاری از آنها با تراکتورهای خود به محل تجمع آمده بودند.
در همین حال صف طولانی تراکتورها، موجب کندی حرکت در برخی جاده های ایالت نوردراین وستفالن شد.
دیگر ایالت های آلمان از جمله بایرن در جنوب این کشور نیز شاهد تجمعات مشابه بود. در ایالت نیدرزاکسن حدود سه هزار کشاورز با تراکتورهای خود به خیابان ها آمدند.
همچنین در ایالت های شلسویگ هولشتاین ۱۷۰۰ و در هامبورگ حدود ۵۰۰ تراکتور با مشارکت در این اعتراضات سراسری خیابان ها را مسدود کردند.

1071

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha