نماینده ولی فقیه در کردستان:‌ محاسبات مادی دشمن بر روی انقلاب بی‌اثر است

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:‌ محاسبات دشمن برای غلبه بر انقلاب محاسباتی مادی است که تاکنون بی‌اثر بوده است.

آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار دانش‌آموزان بسیجی اظهار داشت: برای پیروزی در جنگ‌های نامتقارن و نابرابر باید از داشته‌هایی دیگری که بیشتر غیرمادی است باید بهره برد.

وی با اشاره به اینکه انسان در مولفه‌های قدرت نقش اساسی دارد و روحیه بالای این انسان اهمیت بیشتری دارد، افزود: ایمان، تکیه به خدا، فرهنگ شهادت طلبی و جهاد از توانایی‌ها و داشته‌هایی است که مورد محاسبه دشمن قرار نمی‌گیرد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه با دشمنانی روبرو هستیم که باید در مقابل آنها قدرت پیدا کنیم، اضافه کرد: قرآن در این راستا تنها به کسب قدرت نظامی اشاره نمی‌کند بلکه قدرت در همه ابعاد مد نظر است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در گام دوم انقلاب جوانان باید برای ایجاد تمدن اسلامی در جهان به میدان آیند و بسیج دانش‌آموزی انسان‌هایی تربیت می‌کند که این مسئولیت بزرگ را به انجام برسانند و در آینده کشور بدرخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی نهادی سازمان‌ یافته است که اهداف خود را به خوبی پیش می‌برد.

محمدرشید قربانی افزود: امسال ۵۲ هزار دانش‌آموز در طرح‌های جهادی حضور یافتند و در آبادانی استان موثر بودند که در سال گذشته نیز ۲۷ هزار دانش‌آموز در این طرح مشارکت کرده بودند.

وی اضافه کرد: رشد معرفت دینی و بصیرت سیاسی مهمترین سیاستی است که در بسیج دانش‌آموزی مورد تاکید است و در این راستا کلاس‌های متعددی برگزار شده است.

قربانی گفت: بسیج دانش‌آموزی نباید خود را محدود کند بلکه باید در کنترل و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی هم وارد عمل شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: واگذاری مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان در واقع آماده کردن آنها برای مسئولیت پذیری در آینده است.

سرگرد اصغر عبدی‌فر افزود: به دنبال کیفی سازی فعالیت‌ها بوده‌ایم و در این راستا دوره آموزش مربیان، طرح هجرت برای زیباسازی، اردوی فصل رویش با مشارکت سه هزار و 700 نفر، اعزام بیش از سه هزار نفر به مناطق جنگی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه در ۹۳۰ واحد بسیج دانش آموزی، راه‌یابی ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان بسیجی به دانشگاه و اعزام هفت‌هزار نفر در پاییز به یادمان‌های غرب کشور و ۲ هزار نفر به یادمان‌های جنوب در فصل زمستان از دیگر فعالیت‌های اجرا شده یا در دست اجرا است.

در این آیین زهرا عبدی و نیما ساعدپناه نیز به بیان دغدغه‌های دانش‌آموزان بسیجی پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha