۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۶
کد خبر: 83539071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ستاری: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار دارد

بندرعباس - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: همه تلاش خود را برای بهبود و توسعه فعالیت‌ این شرکت‌ها با هدف رفع نیازهای مجموعه‌های اقتصادی کشور به کار خواهیم بست.

سورنا ستاری روز شنبه درنشست مشترک با استاندار و مدیران بندر و گمرک شهید رجایی هرمزگان افزود: در اجرای سامانه‌ها و پروژه‌های شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان‌ها استفاده شود.

وی همچنین در بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی بر ضرورت استفاده از ظرفیت علمی هرمزگان در پروژه‌های دانش‌بنیان گمرکات و بنادر استان تاکید کرد.

نقش شرکت‌های دانش بنیان درپیشرفت اقتصاد دریامحور موثر است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان می‌توانند با حضور در بخش‌های مختلف بندرشهید رجایی و حوزه‌های دریایی، نقش آفرینی موثرتری در پیشرفت اقتصاد دریامحور با تکیه بر دانش بومی ومتخصصان داخلی داشته باشند.

الله مراد عفیفی پور همچنین در این نشست پیشنهاد کرد که از توانمندی‌های قابل توجه مجموعه‌های دانشگاهی، علمی و شرکت‌های دانش بنیان هرمزگان استفاده حداکثری شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: اکنون تجهیزات راهبردی حوزه دریایی و بندری مورد استفاده در بندر شهید رجایی توسط شرکت‌های دانش بنیان ملی تولید می‌شود و این آمادگی وجود دارد، شرکت‌های دانش بنیان استانی نیز به دلیل آشنایی بیشتر با مقتضیات این جغرافیا و نیازهای مجموعه‌های اقتصادی از جمله بندر و گمرک، حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

سورنا ستاری معاون علمی وفناوری رییس جمهوری همچنین با حضور در پایتخت دریایی ایران از امکانات، تجهیزات و قابلیت‌های بندرشهید رجایی، کشتی‌های داخلی وخارجی پهلوگرفته در اسکله‌ها وعملیات تخلیه و بارگیری کالا درترمینال‌های کانتینری، فله ومتفرقه ونفتی واقع دراین منطقه ویژه اقتصادی ۲۴۰۰هکتاری بازدیدکرد.

مجموعه ایکس ری جدید وترمینال ۲کانتینری بندرشهید رجایی به‌عنوان بزرگترین وپیشرفته ترین پایانه کالای کانتینری ایران از دیگر بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

مجتمع بندری شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب شده و به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح شنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان قرار گرفت.

سورنا ستاری در این سفر یک روزه از مرکز رشد و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بندر و گمرک شهید رجایی در بندرعباس بازدید کرد.

معاون رییس جمهوری همچنین پس افتتاح برج فناوری هرمز متعلق به پارک علم و فناوری استان، در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان حضور یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha