نوع استفاده از مراکز موقوفه‌ با توجه به نیت وقف بازبینی می شود 

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مراکز و مکان های موقوفه ای با توجه به نیت وقف کنندگان مبنی بر نوع استفاده از آنها مورد بازبینی قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی روز یکشنبه در گرامیداشت هفته وقف در نشست خبری افزود: حفظ و نگهداری اموال وقفی یکی از اولویت های ما از این اقدام است زیرا با استفاده بهینه از موقوفات می توان نقش بسزایی در تولید ملی و افزایش بهره وری در بسیاری از مسائل ایفا کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های مناسب برای بهره مندی هرچه بیشتر از موقوفات از دیگر برنامه های این سازمان است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی اوقاف و نقش مهم آن در جامعه تاکنون در زمینه توسعه نهادهای دانش بنیان نیز گام های خوبی برداشته شده است.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه احیای امور خیریه نیز از دیگر مسائل مورد توجه این سازمان است، گفت: توجه به ایتام و رسیدگی به مراکز درمانی موقوفه ای با توجه به نوع نیت وقف کنندگان از دیگر برنامه هایی است که مورد بازبینی قرار می گیرد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه همچنین به دنبال راه اندازی پارک فناوری هستیم، تصریح کرد: باید با تیکه به دانش و اطلاعات روز همه مسیرهای توسعه را طی کرده و راه را هموار کنیم.

رسانه ها پدیده ای قدرتمند هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود با قدردانی از خبرنگاران و رسانه های مختلف کشور که در جهت توسعه و پیشرفت نظام گام برمی دارند، گفت: در جوامع امروزی رسانه ها پدیده ای قدرتمند بوده و در تمامی امور دارای نقش تعیین کننده ای هستند.

حجت الاسلام خاموشی افزود: رسانه ها می توانند چالش ها را پیش بینی کرده و علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب، مسائل مختلف را مورد نقد سازنده خود قرار دهند.

وی گفت: البته باید نقد به صورت بی طرف و بدور از ایجاد تنش باشد. رسانه ها قدرتی همه گیر دارند و در عصر جدید هم می توانند باعث افزایش قدرت نرم باشند و هم کاهش این مهم که هر دو مورد می تواند موجب افزایش قدرت یا کاهش قدرت نرم باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: در این میان خبرنگاران جهادگران عرصه رسانه هستند و رسانه ها باید برای توسعه و پیشرفت همه جانبه نظام گام های محکم تری بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha