۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83540733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هزاران نفر در حمایت از رئیس جمهوری لبنان تظاهرات کردند

تهران - ایرنا - در بحبوحه اعتراضات ضد دولتی در لبنان، امروز (یکشنبه) هزاران نفر از هواداران حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» که به «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور نزدیک است، در مقابل کاخ ریاست جمهوری در شهر «بعبدا» تظاهرات کردند و شعارهایی در حمایت از عون سردادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جاده اصلی منتهی به شهر بعبدا-در نزدیکی بیروت-شاهد صفی طولانی از اتومبیل های افرادی بود که قصد داشتند برای حضور در تجمع حمایتی امروز از میشل عون خود را به جلوی کاخ ریاست جمهوری برسانند.

برخی از تجمع کندگان در بعبدا در حالی که تصاویر رئیس جمهوری لبنان را در دست داشتند به حمایت از وی شعار می دادند.

بر اساس این گزارش، تعدادی دیگر از لبنانی ها هم با در دست داشتن بنرهای نارنجی رنگ که نماد جریان ملی آزاد لبنان (جریان منتسب به رئیس جمهوری) است، حمایت خود را از میشل عون اعلام کردند.

این تجمع در حمایت از رئیس جمهوری لبنان بزرگ ترین اجتماع حامیان حکومت در مقابل معترضانی است که از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه) با حضور در خیابان های لبنان از جمله بیروت خواستار اصلاح امور و برکناری مسئولان فعلی این کشور هستند.

رنگ نارنجی (نماد جریان سیاسی منتسب به رئیس جمهوری لبنان) در تجمع امروز بیش از هر رنگی به چشم می آمد

عون نیز در سخنانی خطاب به حامیان خود، بر اصلاحات تاکید کرد و گفت: شما امروز تجدید عهد کردید و ما نیز بر عهد و پیمان خود هستیم.
رئیس جمهوری لبنان همچنین نسبت به رو به روی هم قرار دادن مردم در تظاهرات هشدار داد و گفت: فساد در لبنان ریشه دار و قدیمی است و رفع آن نیازمند تلاشی گسترده است.
عون پیشتر نیز بر ضرورت تشکیل کابینه جدید لبنان بر اساس شایستگی و مهارت و نه وابستگی به جریان های سیاسی تاکید کرده بود.
بیروت پایتخت لبنان و بسیاری از شهرهای این کشور از 25 مهر صحنه تظاهرات مردمی علیه وضعیت اقتصادی و مشکلات معیشتی و اعمال مالیات ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha