باز تعریف نقش وزارت فرهنگ در موضوع تبلیغات در فضای مجازی

تهران- ایرنا- مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بهبود وضعیت تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نخستین نشست کارگروه تخصصی خود را با حضور مسئولان این حوزه و کارشناسان برگزار کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی از کارگروه‌های پنجگانه برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بازتعریف نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تبلیغات در فضای مجازی بر انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت تلاش های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست

محمدرضا بهمنی نیز انجام اقدامات زودبازده از جمله فعال شدن کانون های آگهی و تبلیغاتی تخصصی فعال در فضای مجازی را زمینه ساز موفقیت تلاش های این کارگروه و پاسخ به مطالبات جدی این حوزه دانست و آسیب شناسی وضعیت موجود، بهبود فرایندهای نظارتی، بررسی وضعیت تبلیغات و الزامات، ابزارها و روندهای توسعه ای فعالیت تبلیغاتی و بررسی وضعیت قوانین و مقررات را مهم ترین محورهای مطالعاتی این کارگروه اعلام کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با نیازمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال و مسیرهای تقویت آن را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل دفترتبلیغات واطلاع رسانی نیز در این نشست مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و نظارت فراگیر تبلیغات مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: «این کارگروه برای ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی در سه سطح کاری، ابتدا با بررسی مقررات و مستندات قانونی موجود، شیوه نامه و چارچوب قانونی مورد نیاز را تنظیم می کنند.

احسان اله حجتی ادامه داد : این کارگره همچنین شیوه ها و ابزارهای متناسب اطلاع رسانی عمومی برای اعلام فضاهای تبلیغاتی مجاز را به کار گرفته و همچنین از یک درگاه الکترونیک، پایش و نظارت قانونی بر تبلیغات در فضای مجازی را عملیاتی خواهد کرد.»

براساس اعلام روابط عمومی و اموربین الملل مرکز فناوری اطلاعات ورسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر بازنگری تعاریف موجود در حوزه تبلیغات و تفاوت آن با نیازمندی های حال حاضر، بازبینی قوانین، ضوابط و مقررات و تعمیم آن به فعالان فرهنگی دیجیتال وشناسایی نقاط ضعف و خلا های قانونی موجود و مسیرهای تقویت آن تاکید شد.

همچنین مقرر شد پس از مشخص شدن حدود و سازوکار مدیریت و نظارت بر تبلیغات فضای مجازی، نقش سایر دستگاه های اجرایی نیز برای عملیاتی شدن این مهم مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha