۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83542792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس برگزار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان همزمان با شروع هفته کتاب و کتابخوانی ( ۲۳ تا ۳۰ آبان ) در این شهرستان برگزار می‌شود.

رضا شجاعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دراین طرح فرهنگی سراسری تعداد ۴۰ باشگاه کتاب‌خوانی که در گنبدکاووس فعال هستند، در بخش‌های تعریف شده از جمله کتاب‌خوانی، نقد کتاب و خلاصه‌نویسی آن با یکدیگر کرده و در نهایت باشگاه برتر در هر بخش به مرحله استانی و سپس مرحله کشوری راه می‌یابد.

وی افزود: طرح فرهنگی جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان ویژه گروه سنی پیش دبستانی تا متوسطه دوره اول، از سال ۹۵ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور آغاز شده و گنبدکاووس در سال اول این طرح، رتبه دوم کشور و در سال ۹۷ هم به خاطر استمرار فعالیت‌های حوزه کتاب‌خوانی شایسته تقدیر شد، ضمن اینکه این شهرستان د رسال ۹۳ نیز به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شد.

شجاعی اضافه کرد: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌ و گو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط‌های مرتبط با کتاب مانند کتابفروشی و کتابخانه و نیز تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی از اهداف این طرح فرهنگی است.

وی، توسعه فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم‌ کننده برای کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهد کودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای و مسجدی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب را از دیگر اهداف‌ طرح باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان برشمرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس همچنین گفت که باشگاه‌های کتاب‌خوانی در این شهرستان با همکاری ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شدند و هر باشگاه دارای ۱۰ تا ۱۲ عضو است که در آن مربیان به اعضا روش‌های صحیح مطالعه کتاب، نقد و تحلیل آن و نیز خلاصه نویسی کتاب را آموزش می‌دهند.

شجاعی افزود: شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس می‌توانند کتاب‌های معرفی شده را با ۵۰ درصد تخفیف از مجموعه شهر کتاب این شهر خریداری و در مرحله نخست این طرح که قرار است روز ۲۳ آبان امسال و در برخی بوستان‌های شهری گنبدکاووس برگزار شود، شرکت کنند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha