۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 83546825
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرهیز از  اختلاف  و تبلیغات ناسالم ,عامل تقویت وحدت اسلامی است

اصفهان - ایرنا - استاد حوزه و دانشگاه گفت: دوری و پرهیز از بیان مسائل اختلاف‌انگیز و قرارنگرفتن در دام تبلیغات ناسالم دشمن، عامل تقویت وحدت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی گرجی روز شنبه بمناسبت هفته وحدت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحاد و همبستگی مسلمانان با تقویت اشتراکات می‌تواند به قدرت مسلمانان و مانعی در مقابل بدخواهی دشمنان منجر شود.

وی اظهار داشت: برادران دینی باید بدانند یکی از عوامل تضعیف دشمنان و نقش بر آب کردن نقشه‌های شوم دشمنان، اتحاد، همگرایی، تعامل، توافق و ایستادگی در مقابل زورگویی و تفرقه‌افکنی دشمنان است.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه افزود: بر این اساس باید رفتار و احترام بین مذهب شیعه و سنی برمبنای روحیه محبت، برادری و برابری بیش از پیش در بین مسلمانان شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی وحدت بین مسلمانان است و این مهم همواره مورد تاکید امام راحل و همچنین رهبر معظم انقلاب است گفت: امام خمینی با طرح مساله وحدت میان مذاهب اسلامی، حرکت عظیمی در جهان اسلام پدید آورد.

حجت الاسلام گرجی افزود: حربه و سلاح تفرقه همواره در دست دشمنان برای تضعیف ابهت و قدرت اسلام و مسلمانان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون وجود داشته و همواره با آن به قدرت‌نمایی پوشالی در منطقه می‌پردازند.

وی، شکاف بین مسلمانان براساس برخی اتفاقات و باورهای نادرست از یکدیگر را به مثابه آب در آسیاب دشمن ریختن دانست و گفت: این شیوه به هیچ وجه به نفع و مصلحت جامعه مسلمانان نیست.

این استاد اخلاق افزود: بر این اساس ترویج وحدت و احترام متقابل به آداب و سنت‌ها و باورهای برادران دینی می‌تواند چرخ توسعه و پیشرفت کشور را به سرعت و با قدرت به حرکت درآورد.

وی با اشاره به شرایط فعلی و مشکلاتی که دشمنان در سایه تحریم‌ها و تهدیدها برای کشور ایجاد کرده است گفت: در این شرایط و موقعیت کنونی، همبستگی و اتحاد مسلمانان می‌تواند همچون دوره‌های گذشته چاره‌ساز باشد و به نوعی اراده‌ای آهنین برای عبور از موانع دشمن و دستیابی به توسعه همه‌جانبه کشور شود.

۱۲ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع‌الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این ۲ روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha