نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر: برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کنم

تهران-ایرنا- نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر یکشنبه شب در نخستین اظهار نظر پس از تأیید صلاحیت از سوی ستاد انتخابات کشورش گفت، در صورت پیروزی در انتخابات، تلاش خواهد کرد، سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

به گزارش تارنمای شبکه "روسیا الیوم"، "عبدالقادر بن قرینه" رئیس جنبش "سازندگی ملی" الجزایر گفت: الجزایر قطع روابط کشورهای عربی با سوریه را نپذیرفته است، کشوری که نقش تاریخی در حمایت از الجزایر دربرابر استعمارگران فرانسوی ایفا کرده است.

وی افزود: سوریه یکی از کشورهایی است که زیر سلطه کشورهای غربی در منطقه نمی‌رود.

وزیر پیشین گردشگری الجزایر ادامه داد: موضوعاتی که گفته شد، نقاط مشترک ما با کشور و مردم سوریه است، به همین خاطر درصورتی که رئیس جمهوری شوم، تلاش می‌کنم، نه تنها تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب لغو شود، بلکه دولت دمشق در آینده منطقه نیز یک نقش مهم ایفا کند.

رئیس حزب سازندگی ملی در الجزایر افزود که ما درکنار سوریه هستیم تا بحران‌ها را پشت‌سر بگذارد.

ستاد ملی انتخابات الجزایر دیروز شنبه، پنج نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را معرفی کرد که بن قرینه یکی از آنان است.

در فهرست نهایی نهاد انتخابات الجزایر علاوه بر بن قرینه، چهره هایی همچون «عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» نخست وزیران اسبق، «عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ پیشین و «عبد العزیز بلعید» رئیس حزب «جبهه المستقبل» دیده می‌شوند.

انتخابات الجزایر که قرار است ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود، ابتدا قرار بود، ماه جولای (تیر- مرداد) برگزار شود، اما به علت نبود نامزد، لغو شده بود.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر در حالی برگزار خواهد شد که مردم الجزایر همچنان سی و هفت جمعه است که در اعتراضات و راهپیمایی های خود بر سالم بودن انتخابات تاکید می‌کنند و معتقدند، تمامی عناصر و مسئولان باقیمانده دولت "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهوری مخلوع الجزایر باید برکنار شوند.

الجزایر از سوم اسفندماه ۹۷ صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی برای پنجمین بار در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی که وضعیت جسمانی خوبی ندارد و در سال ۲۰۱۳ دچار سکته مغزی شد، از سال ۱۹۹۹ به مدت چهار دوره متوالی (۲۰سال) قدرت را در الجزایر در دست داشت.
پس از استعفای بوتفلیقه و براساس قانون اساسی الجزایر، "عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس این کشور از ۲۰ فرودین گذشته تا انتخاب رئیس جمهوری منتخب، به عنوان رئیس جمهوری موقت تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha