سوءتفاهم و ناتوانی در کنترل خشم علت عمده نزاع در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: سوءتفاهم و ناتوانی در کنترل خشم علت عمده نزاع خیابانی و در بعضی از موارد قتل در استان سمنان است.

مهدی نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ناتوانی در کنترل اعصاب یک چالش اجتماعی جدی است که از عوامل متعددی نشات می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت و کنترل خشم راهبرد اساسی برای کاهش نزاع در جامعه است و آسیب‌های اجتماعی با توجه به رویکردهای آموزشی مهار می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: افراد برای رسیدن به حق خود باید به مراجع قضایی مراجعه کنند و نزاع نه تنها رفع کننده مشکلات نیست بلکه به افزایش آسیب و بزهکاری‌های اجتماعی دامن می‌زند.

نوروزی اضافه کرد: خویشتن‌داری و صبوری در مقابل سوء تفاهم و مشکلات از رویکردهای مهم برای مقابله و پرهیز از نزاع خیابانی در جامعه است.

وی تصریح کرد: نزاع در سال‌های گذشته باعث مشکلات اجتماعی و حقوقی برای افراد خاطی شده است و در بعضی از موارد قصاص و محکومیت مالی گریبان‌گیر بزهکاران از این دست شده است.

تشکیل ۲هزار پرونده نزاع در سالجاری

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۰ آبان امسال دستکم ۲ هزار پرونده به دلیل نزاع در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که این آمار با وجود جمعیت سمنان باید کاهش یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی سمنان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی نزاع در این استان در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: فشارهای اقتصادی و مشکلات مالی در افزایش نزاع در استان موثر است.

پنج اداره پزشکی قانونی استان در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر فعال است.